خبرگزاری کار ایران

تغییر دوباره در لباس ورزشکاران/ پرچم ایران لباس رسمی کاروان ورزشی در المپیک ریو+عکس

پس از تغییرات فراوان در لباس ورزشکاران کشورمان؛ پرچم ایران طرح اصلی لباس رسمی کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اوایل هفته‌ای که گذشت از لباس رسمی و رژه کاروان ورزشی ایران رونمایی شد که انتقادات زیادی را به همراه داشت. مسئولان کمیته ملی المپیک با توجه به واکنش‌ها و انتقاداتی که نسبت به لباس رسمی کاروان ایران شده بود با تشکیل کارگروه ویژه‌ای تصمیم گرفتند تا طرح دیگری برای لباس رسمی کاروان ایران در نظر گرفته شود.

از همین رو طی جلسه‌ای طرح پیشنهادی کامران بختیاری پذیرفته شد و در حالی که کمتر از ده روز دیگر تا آغاز بزرگترین رویداد ورزشی جهان، المپیک 2016 ریو باقی مانده، لباس کاروان ورزشی ایران تغییر کرد.

اما ظاهرا تغییرات لباس رژه و رسمی ایران همچنان ادامه دارد و اگرچه طرح کامران بختیاری در جلسه‌ای که با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک داشت از سوی این کمیته تائید شده بود اما همچنان پس از گذشت دو روز از این جلسه؛ این طرح به دلایلی نامعلوم در حال تغییر است و بالاخره امروز کامران بختیاری طرح نهایی را در صفحه شخصی اینستاگرام خود قرار داد و نوشت: این سه طرح برای لباس رژه کاروان ورزش ایران در المپیک ریو آماده می‌شود.

اینکه عاقبت طرح اولیه کامران بختیاری به چنین لباسی می‌رسد نتیجه آن است که برخی مسئولان و منتقدان تصور می‌کنند وقتی بحث از نماد فرهنگ ملی و مذهبی ما در لباس رژه کاروان ایران که از جایگاه جهانی بالایی برخوردار است، می‌شود؛ منظور نشان دادن سه رنگ اصلی پرچم در لباس است و نتیجه این می‌شود که لباس ارائه شده از هویت و فرهنگ ایران تنها سه رنگ اصلی پرچم را به دوش می‌کشد. 

             photo_2016-07-28_18-38-28

             photo_2016-07-28_18-38-38

 

کد خبر : ۳۹۵۳۹۵