خبرگزاری کار ایران

نقاشی‌های کودکان سرطانی لباس فضانوردان شد +تصاویر

ناسا با کمک مرکز سرطانی با طراحی پروژه ای سعی در بالا بردن روحیه کودکان سرطانی دارد.

به گزارش ایلنا، امروزه بسیاری از افراد به بیماری سرطان مبتلا می شوند که علاوه بر تحمل درد های جسمانی به شدت روحیه آن ها تضعیف می شود. طبق آمار منتشر شده از هر 285 کودک متولد شده در ایالات متحده امریکا یک نفر تا قبل از 20 سالگی به بیماری سرطان مبتلا می شود.

 
درمان بیماری سرطان برای کودکان بسیار ناراحت کننده می باشد و باعث تضعیف روحیه و افسردگی و اضطراب آن ها می شود و همین اتفاق ناراحت کننده باعث شده تا دانشمندان سازمان ملی هوانوردی و فضایی با همکاری مرکز بیماری های سرطان "اندروسن" طرحی را پایه ریزی کنند تا باعث تقویت روحیه این کودکان شود.

4878538_254

اندرسون با همکاری ناسا پروژه ای را به نام " هنر لباس فضایی" طراحی کرده اند که در این پروژه سه ماکت از لباس های فضایی با شعار های "پیوستگی" ، " شجاعت " و " امید" به ثبت رسانده اند.
در این پروژه پارچه های نقاشی شده توسط بیماران سرطانی ،کارمندان مرکز سرطانی و خانواده های آن ها به هم دوخته می شود و در نهایت در اندازه های گوناگون لباسی برای فضا نوردان دوخته می شود.
 
ناسا الگوهای اصلی‌ لباس‌های فضایی را به یک شرکت تولید لباس‌های فضایی ارائه می دهد. این شرکت باجمع‌آوری تکه‌پارچه‌های رنگ‌آمیزی شده کودکان، آنها را به هم می دوزد و به شکل یک لباس فضایی و قابل پوشیدن درمی آورد.

4878539_918

به وسیله اجرای این پروژه، کودکان بیمار از طریق هنر و الهام از شرایط سخت کارفضانوردی، با بیماری خود مقابله می‌کنند.

 

 

کد خبر : ۳۹۳۵۳۶