خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر علوم:

رانت‌بازی علمی و بورسیه‌های غیرقانونی در وزارت علوم متوقف شده‌ است

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۵۹۳

قائم مقام وزیر علوم در واکنش به شائبه‌های ایجاد شده در نحوه تحصیل حسین فریدون (برادر رییس جمهور) از سوی رسانه‌های اصولگرا و ادعای "تحصیل توصیه‌ای وی در دانشگاه شهید بهشتی"، اعلام کرد: مطمئن باشید؛ مجموعه اقدامات و مسائلی که در وزارت علوم انجام می‌شود، تماما بر پایه مقررات و قوانین است.

حسین سالار آملی؛ قائم مقام وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها درباره پذیرش حسین فریدون؛ برادر رییس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی با یادآوری رانت‌های علمی در دولت گذشته  گفت: مطمئن باشید که مجموعه اقدامات و مسائلی که در وزارت علوم انجام می‌شود، تماما بر پایه مقررات و قوانین است و به هیچ صورت در شرایط کنونی رانت بازی و ارتباطات نامعقول و بورسیه‌های غیرقانونی وجود ندارد و من به شدت از این موضوع دفاع می‌کنم که مسئولان وزارت علوم در چارچوب  قانون کار می‌کنند و این نقطه اتکا ما در وزارتخانه است.

قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه در دولت قبل شاهد بودیم؛ برخی افراد از رانت‌های علمی برخوردار شدند، افزود: با توجه به اینکه من در شورای معاونان وزارتخانه حضور دارم، به جرات می‌گویم که هیچ اقدامی غیر از چارچوب مقررات انجام نمی‌شود و از سوی دیگر حفظ حرمت اعضای هیات علمی مد نظر است.

سازمان سنجش کشور طی روزهای گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود؛ با توجه به موارد مذکور و به‌ منظور تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود که نامبرده طی درخواستی به سازمان سنجش آموزش کشور درخواست معرفی برای شرکت در  آزمون اختصاصی پردیس خودگردان در دانشگاه شهید بهشتی را با توجه به معرفی اولیه و داشتن حدنصاب در دانشگاه گیلان می‌کند که این سازمان نیز نسبت به اعلام دارا بودن حدنصاب معرفی دوره شبانه دانشگاه گیلان به دانشگاه شهید بهشتی اقدام می‌کند.

در ادامه اطلاعیه آمده است؛ هیچ‌گونه معرفی رسمی در خصوص وی برای ثبت‌نام و ادامه تحصیل در پردیس دانشگاهی صورت نمی‌پذیرد و اعلام می‌شود با توجه به سهمیه ایثارگری و وضعیت علمی نامبرده آن دانشگاه می‌تواند از نتایج آزمون نیمه‌متمرکز استفاده کند و وی اگر حداقل شرایط و ضوابط آن دانشگاه را کسب کند و از مرحله مصاحبه و ارزیابی علمی قبول شود این سازمان با پذیرش نامبرده موافق است (این اجازه عمومیت داشته و همه دانشگاه‌های پذیرنده پردیس با توجه به کمی اقبال داوطلبان می‌توانند جهت پذیرش از نتایج آزمون دکترای نیمه‌متمرکز استفاده کنند).

روز گذشته نیز خبری در یکی از خبرگزاری ها مبنی بر اعزام هیات بازرسی از وزارت علوم به دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد و حتی این خبرگزاری از احتمال عزل رییس دانشگاه شهید بهشتی خبر داد! ساعتی بعد وزارت علوم طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ اعزام هیئت به دانشگاه‌ها به منظور بررسی وضعیت و نظارت و ارزیابی از عملکرد آنها صورت می‌گیرد. بنابراین اعزام هیأت یک امر بدیهی و عادی است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر هیئت‌های متعددی در دانشگاه‌های دیگر امر مهم نظارت و ارزیابی را عهده‌دار هستند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ که اعزام تمامی هیئت‌ها با نظر وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و با هماهنگی با روسای دانشگاه‌ها بر اساس دستورالعمل‌های موجود، صورت می‌گیرد و این امر، لزوماً با تغییر روسای دانشگاه‌ها ارتباطی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز