خبرگزاری کار ایران

اعضای صندوق «آینده ساز» خواستار شدند؛

شرایط برای بازگشت به تامین اجتماعی فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۵۴۵

جمعی از کارگران بیمه شده صندوق آینده ساز در جلسه‌ای که روز گذشته با اعضای هیات مدیره و هیات امنای این صندوق داشتند، خواستار بازگشت و انتقال سوابق بیمه‌ای خود به سازمان تامین اجتماعی شدند.

یکی از این بازنشستگان که در جلسه روز گذشته اعضای صندوق بازنشستگی آینده‌ساز با مدیران صندوق حضور داشت به ایلنا، گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور نمایندگان بازنشستگان و شاغلین   صندوق آینده‌ساز و تعدادی از مدیران صندوق برگزار شد بر سر وضعیت بحرانی صندوق و مطالبات اعضا صحبت شد.

این بازنشسته صندوق آینده ساز با اشاره به تمایل  اعضاء صندوق آینده ساز که مایل به بازگشت به سازمان تامین اجتماعی هستند، تصریح کرد: ما به طور مشخص از مدیران صندوق خواستیم تا تمهیدات لازم با همکاری ایران خودرو و سازمان تامین اجتماعی نسبت به انتقال اعضاء صندوق آینده ساز که تمایل به بازگشت به سازمان تامین اجتماعی را دارند، دیده شود البته این مشروط به احتساب سوابق شاغلین و بدون پرداخت وجهی از طرف اعضاء می‌باشد.

وی  افزود: ما به طور مشخص از مدیران صندوق خواستیم که پاسخ درخواست های بازنشستگان و شاغلین را تا پایان مرداد ماه بدهند. همچنین قرار شد در خصوص برگزاری جلسه مشترک با تامین اجتماعی و معاونت منابع انسانی ایران خودرو جهت بررسی نحوه بازگشت اعضایی که تمایل به بازگشت به تامین اجتماعی را دارند جلسه‌ای برگزار شود.

این بازنشسته صندوق آینده ساز تعیین سقف برای دریافت حق بیمه و پرداخت حقوق مستمری  مطابق ماده 77 قانون تامین اجتماعی را از خواسته‌های بازنشستگان دانست و افزود:   اصلاح قانون بازنشستگی زودرس مطابق قانون بجای 25سال سابقه  و 50 سال سن  به  30 سال سابقه و 50 سال سن از دیگر خواسته‌های شاغلین است .

وی افزود: بازنشستگان همچنین پیشنهاد دادند به جای فرمولی که صندوق برای سختی و زیان آور ارائه داده است، فرمول محاسبه هزینه برای سخت و زیان آور بر اساس 4 درصد حقوق مستمری ضرب در تعداد روزهای مشمول سخت و زیان آور، بدون در نظر گرفتن شرط سنی مطابق ماده 76 قانون تامین اجتماعی محاسبه شود.

این بازنشسته صندوق  با اشاره به نسبت تعدادد بازنشسته به شاغلین که در صندوق‌های وارد شده به مرز بحران باید 1 به 6 باشد، اظهار داشت: در این جلسه  تاکید کردیم که باید  آسیب شناسی دقیقی نسبت به دلایل خروج نفرات از صندوق ، بخصوص در سال 94 که  نسبت به سال قبل 10 برابر (‌311 نفر) شده است انجام شود زیرا وضعیت صندوق آینده ساز 300 درصد از صندوق‌های در مرز بحران پایین تر است.

در اواخر دهه شصت،  سازمان گسترش و نوسازی صنایع با توسل به تفسیر سلیقه‌ای و نادرست مسئولین وقت این سازمان تصمیم می‌گیرند تا برای کارمندان ادارات مرکزی و نیز کارگران شاغل در کارخانه‌های تحت پوشش این سازمان صندوق بیمه‌ای مجزا تشکیل دهند و بدین ترتیب جمع کثیری از کارگران شاغل در واحدهای صنعتی از بدو استخدام به اجبار تحت پوشش صندوق آینده ساز قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز