خبرگزاری کار ایران

شجاعی در صحن علنی مجلس:

سیستم نظارت مستمر جایگزین سیستم سنتی شده است

نامزد دادستانی دیوان محاسبات کشور گفت: ضعف کنترل‌های داخلی دستگاه‌ها ریشه تخلفات است که با در دستور قرار گرفتن این موضوع تخلفات در دستگاه‌ها به یک سوم کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، فیاض شجاعی در دفاع از نامزد شدنش به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور، گفت: کاهش فاصله رویداد مالی تا اتخاذ تصمیم را بعد از ۳۵ سال از تصویب قانون در دوره مسئولیتم اجرایی کردم. تا قبل از مسئولیت بنده در دادستانی دیوان محاسبات این زمان ۱۹ ماه بود اما این زمان را به ۴ ماه و ۱۰ روز کاهش دادم.

کاندیدای پیشنهادی دادستانی دیوان محاسبات با اشاره به روش کار دیوان محاسبات قبل از دوره‌ی مسئولیتش در این دیوان گفت: قبل از انجام وظیفه به عنوان دادستان دیوان، در دوره‌ مجلس نهم، سیستم نظارتی دیوان محاسبات به روش سنتی انجام می‌شد. اما از سال دوم دوره‌ی مجلس نهم که به این مسئولیت منصوب شدم، سیستم نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها را جایگزین سیستم سنتی گذشته کردم. نتیجه‌ این اقدام منجر به رویکرد پیشگیرانه از تخلفات و ارائه نظرات پیشگیرانه در حین  کار به مدیران اجرایی و کاهش تخلفات است.

شجاعی، مبنای کارش در دادستانی دیوان محاسبات «قانون دیوان محاسبات» دانست و افزود: اگر در قانون آسیب‌هایی وجود داشته باشد به عنوان یک کارشناس این آسیب‌ها را به مجلس اعلام می‌کنم اما تا اصلاح قانون تنها مبنای ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در دیوان محاسبات همین قانون است.

او اجرای قانون جاری دیوان محاسبات را بدون ذکر آمار موجب رسیدگی به پرونده‌های موجود در ایران و برخورد با ضرر زدنندگان به بیت‌المال دانست.

کد خبر : ۳۹۲۴۸۵