خبرگزاری کار ایران

بروجردی خبر داد:

ارائه دومین گزارش اجرای برجام از سوی وزارت خارجه/ گزارش بعد از تعطیلات مجلس قرائت می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر ارائه دومین گزارش اجرای برجام از سوی وزارت خارجه به این کمیسیون گفت: وزارت خارجه گزارش دوم خود از اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ارائه کرده که بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی قرائت می‌شود.

علاءالدین بروجردی با اعلام خبر ارائه دومین گزارش اجرای برجام با امضای وزیر امور خارجه به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در اجرای تبصره یک قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب ۲۷ فروردین ۹۴ که وزیر امور خارجه موظف شد روند اجرای توافقنامه را هر سه ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند بعد از ظهر امروز این گزارش با امضای محمدجواد ظریف تحویل این کمیسیون شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این گزارش در فاصله زمانی ۲۶ فروردین تا ۲۶ تیرماه ۹۵ تنظیم شده است که صبح فردا در اختیار اعضای کمیسیون قرار گرفته و در اولین جلسه کمیته برجام نیز به آن پرداخته می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه طبق همین قانون کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف است هر ۶ ماه یک بار روند اجرای برجام را به صحن گزارش کند و با توجه به اینکه بررسی دومین گزارش و بررسی می‌دانی تحولات اجرای برجام و گزارش ارگان‌های مختلف زمان بر است طبیعی است که گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به بعد از تعطیلات مجلس موکول می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با خانه ملت با اشاره به چند بخش از گزارش ارائه شده از سوی وزارت امور خارجه به این کمیسیون در خصوص اجرای برجام، خاطرنشان کرد: تبیین فعالیت‌های هسته‌ای، بحث از بین رفتن موانع سیاسی، بحث تحریم‌ها و بحث محدودیت‌های اجرای برجام و مشکلات آن از جمله بخش‌هایی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

کد خبر : ۳۹۱۰۴۵