خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۷۳۰

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان در سال جاری خبر داد و گفت: این مسابقات زمستان امسال در تهران برگزار خواهد شد و دانش آموزان برگزیده کشور با دانش آموزان سایر کشورها به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا کفاش عصر روز جمعه در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور که در تالار قدس حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، اظهارکرد: ۳۴ سال برگزاری این مسابقات ثمره توسعه فرهنگ قرآنی در سطح کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه فرهنگ قرآنی برای مقابله با ولنگاری فرهنگی تصریح کرد: این گونه برنامه ها تاثیر شگرفی در پیگیری این تاکیدات داشته است.

وی به فعالیت های قرآنی در آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی تحصیلی در وزارت آموزش و پرورش رویکردی قرآنی داشته است.

کفاش با اشاره به احیای ۷۰۰ دارالقرآن افزود: با دستور وزیر آموزش و پرورش این تعداد به ۱۴۴۰ دارالقرآن خواهد رسید به گونه ای که هر شهر دارالقرآنی ویژه دختران و پسران داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طرح الگوی تلاوت قرآن و همچنین توسعه جشن های شکوفایی جهت آموزش و توسعه آشنایی با احکام و مرجعیت از دیگر برنامه های قرآنی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان بین المللی در سال جاری افزود: از مهرماه امسال جلسات استماع قرآن کریم و کرسی های تلاوت در مدارس راه اندازی خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان و برگزاری مرحله نهایی آن در مشهد مقدس و اجرای طرح مصباح الهدی را از دیگر برنامه های قرآنی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

کفاش با اشاره به اجرای طرح هادی گفت: این طرح برای جذب دانش آموزان به نماز اجرا می شود و مقدمات طرح براساس برنامه های تشویقی و اردویی برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص طرح مبین نیز اضافه کرد: این طرح بیش از ۸۰۰ هزار نفر از روحانیون و کارکنان مدارس را دربرگرفت که با قوت تا سطح تمام مدیران مدارس اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان در سال جاری خبر داد و افزود: این مسابقات زمستان امسال در تهران برگزار خواهد شد و دانش آموزان برگزیده کشور با دانش آموزان سایر کشورها به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: این وزارتخانه فعالیت های قرآنی را در صدر وظایف خود می داند و به توسعه آن افتخار می کند و تعهد می کند که نهایت تلاش خود را در جهت فعالیت های جذاب قرآنی در مدارس و دارالقرآن ها به کار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز