خبرگزاری کار ایران

«علی قانع» آتش‌نشان شهید خیابان جنت‌آباد/ مسئولان به سختی‌ها و خطرات شغل آتش‌نشانی توجه کنند

به دنبال حادثه ‌ای که روز گذشته باعث کشته شدن یک آتش‌نشان تهران در حین اجرای عملیات اطفای حریق شد جمعی از همکاران او می‌گویند: شرایط شغلی نامساعدی داریم.

به گزارش ایلنا، روز گذشته در جریان یک آتش سوزی گسترده در خیابان جنت آباد تهران، یک شهروند تهرانی و یک آتش‌نشان جان خود را از دست دادند.

گزارش سازمان آتش‌نشانی تهران در ارتباط با این سانحه، مختصر و ساده است: «در جریان عملیات اطفای حریق یک ساختمان مسکونی ۴ طبقه، یک آتش‌نشان ۳۶ ساله به نام «علی قانع» در محل آتش سوزی نقش بر زمین شد که با تشخیص عوامل اورژانس حاضر در محل بر اثر وخامت حال عمومی به سرعت به مرکز درمانی منتقل شد و متاسفانه در بیمارستان جان خود را از دست داد.»

مراسم تشییع جنازه این آتش‌نشان نیز امروز صبح از محل سکونت او واقع در خیابان دامپزشکی تهران آغاز شده‌است.

پس از وقوع این حادثه دردناک و مرگ یک آتش‌نشان حین انجام وظیفه، جمعی از آتش‌نشانان تهرانی با ایلنا تماس گرفتند.

این آتش‌نشانان می‌گویند: «شاید وقت آن فرا رسیده است که مسئولین، کمی به این آتش سوزی‌ها و حوادث نزدیک شوند تا گرمای سوزان را حس کنند. شاید زمان آن باشد که کمی هم رنج‌ها و مشکلات آتش‌نشانان را از نزدیک لمس کنند.»

به گفته این آتش‌نشانان، شغل پر از استرس و خطر آتش‌نشانی نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

 «هنوز مشکل بازنشستگی پیش از موعد ما را حل نکرده‌اند. اجرای آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور در مورد کارگران شاغل در یکی از سخت‌ترین مشاغل جهان، شاید کمترین کاری باشد که مسئولان و بالادستی‌ها می‌توانند انجام دهند»

این آتش‌نشانان با ابراز تاسف از مرگ همکار خود و بیان نارضایتی از شرایط شغلی نابسامان می‌گویند: به نظر شما فیش حقوقی آتش‌نشان فداکار، شهید علی قانع، چند درصد فیش‌های حقوقی مسئولان و مدیران است.

این کارگران شاغل در یکی از پرخطر‌ترین مشاغل موجود می‌گویند: با وجود همه مرارت‌هاو ناملایمات به سوگند خود با مردم وفاداریم و همچنان، هر روز با شعله‌های آتش می‌جنگیم.

 

کد خبر : ۳۹۰۷۱۰