خبرگزاری کار ایران

سالاری تاکید کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای ایجاد منابع درآمدی پایدار برای تهران

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۵۳۲

رئیس کمیسیون معماری شورای شهر تهران با بیان این که ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهر ضرورت داردگفت: شهرداری نمی تواند بر اساس درآمدهای ناپایدار بودجه ثابتی را پیش بینی کند.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری  ضمن بیان این مطلب که یکی از مهمترین اولویت های شهر تهران موضوع درآمدهای پایدار است، اظهار کرد: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد درآمدها ناپایدار ناشی از عوارض ساخت و ساز است این در حالی است که کمبود منابع درآمدی در مقابل افزایش روز افزون هزینه های جاری و عمرانی شهرداری ها را با مشکل روبرو کرده است.

وی اضافه کرد: این مسئله را باید در یک نگاه مدیریتی با استفاده از توانمندی نیروهای کارآمد متوقف کرد تا با راهکارهای لازم شرایط پیشبرد اهداف مدیریت شهری رو به توسعه فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که توسعه حوزه گردشگری یکی از مهمترین رویکردهایی است که شهرداری تهران می تواند اتخاذ و عملیاتی کند، تصریح کرد: این امر منجر به ایجاد درآمد پایدار می شود زیرا منابع مالی شهرداری ها که از طریق درآمدهای ناپایدار تامین می شود، ثبات ندارد و شهرداری نمی تواند بودجه ثابتی را براساس آنها پیش بینی کند بنابراین می توان با حمایت و توسعه گردشگری درآمدهای بالا به دست آورد و مسئولین باید با ساماندهی مناسب در این عرصه برای جذب توریست و گردشگر تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه تبدیل درآمدهای ناپایدار به درآمدهای پایدار باید یکی از مهمترین ضرورت های مدیریت شهری باشد، خاطرنشان کرد: توسعه حوزه گردشگری یکی از اقداماتی است که شهرداری تهران می تواند برای رسیدن به این مهم انجام دهد اگرچه با وجود وجود جاذبه های توریستی فراوان شهر تهران به عنوان یک شهر اداری شناخته شده که همین امر ظرفیت های گردشگری آن را تحت تاثیر قرار داده است.

سالاری ادامه داد: بافت های تاریخی و میراثی پایتخت می تواند گردشگران را جذب کند و جا دارد که شورای شهر و شهرداری بر روی این امر متمرکز شوند زیرا که در کنار توجه به همه مسائلی که باید به بهبود زندگی شهری در تهران بیانجامد، برنامه ریزی دقیق جهت ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهر ضرورت دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز