خبرگزاری کار ایران

در جلسه مدیران سینمایی باسینماداران و شورای صنفی نمایش چه گذشت

نخستین جلسه مدیران پردیس‌های سینمایی تهران با بحث و تبادل نظر در خصوص آیین‌نامه و ضوابط نمایش سال ۹۵و طرح مشکلات اکران در این حوزه با برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که  با حضور معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، مدیرکل سینمای حرفه‌ای، رییس شورای صنفی نمایش و مدیران پردیس‌های سینمایی در محل سازمان سینمایی شد در فضای همدلی و و همفکری، حاضران در جلسه با تاکید بر پایبندی به مفاد آیین‌نامه شورای صنفی اکران سال ۱۳۹۶-۱۳۹۵ به بیان مشکلات و مسایل اجرای آیین نامه در حوزه نمایش و اکران برای پردیس‌های سینمایی پرداختند.

 در ابتدای جلسه «محمد رضا فرجی» مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی با اشاره به گلایه‌ها، از مدیران پردیس‌های سینمایی درخواست کرد تا مصوبات شورای صنفی نمایش را طبق آیین نامه اجرایی مصوب اجرا کنند.

وی با تأکید برتشکیل این جلسه برای تفاهم و همدلی، از پردیس‌های سینمایی خواست به عنوان همکار و یاری دهنده، تلاش کنند تامصوبات این شورا به درستی اجرایی شود.

در این جلسه، «حبیب ایل بیگی» معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، با تشکراز حاضرین در جلسه خواستار تداوم اینگونه این جلسات شد.

 «ایل بیگی» با اشاره به اتفاق خوب و مثبت فروش در سه ماهه نخست سالجاری از مدیران پردیس‌های سینمایی تهران خواست تا با سرویس دهی مناسب، رعایت نظم و انضباط در اکران و در ‌‌نهایت جلب رضایت مردم شاهد تداوم این روند باشیم.

وی با اعلام تصمیم قطعی سازمان سینمایی برای حمایت همه جانبه از هنر –صنعت سینما در کشوربا اشاره به کمک گیری و استفاده از نظرات مردم و سالن دار‌ها در حوزه اکران و همچنین نظارت مداوم سازمان سینمایی برای تداوم روند روبه رشد و مطلوب فروش فیلم‌ها افزود: فقط با صرف اتکا به رقم فروش یک فیلم نمی‌توان سلیقه مخاطبان را سنجید وانشاءالله با برنامه ریزی و استفاده مناسب از بحث‌های مرجع، به بستر سازی برای ایجاد فرهنگ سینما رفتن در میان مردم بپردازیم.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در خاتمه از خروج شورای صنفی نمایش از سازمان سینمایی و برگزاری جلسات در خانه سینما ابراز رضایت کرد.

الزام پردیس‌های سینمایی به اکران ۶سانس در روز با توجه به پراکندگی جغرافیایی این سالن‌ها در مناطق مختلف شهری و ترکیب متفاوت مخاطبین، هزینه‌های باالای لامپ سرور در این سالن‌ها به خاطر نمایش زیاد در سانس‌های کم یا بدون مخاطب، اجازه کم یا زیاد کردن نوبت اکران فیلم‌ها بر اساس استقبال مخاطب پس از دو هفته نمایش بر اساس الزام در قرارداد از جمله خواسته‌های حاضرین در جلسه بود.

در ادامه «همایون اسعدیان» رییس شورای صنفی نمایش ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با مدیران پردیس‌های سینمایی گفت: فروش خوب و استقبال بی‌نظیر از سینما در سال جاری مرهون زحمات مجموعه دوستان بوده است و بنده از طرف شورای صنفی اکران از دوستان سپاسگذاری می‌کنم.

رییس شورای صنفی نمایش فیلم با بیان اینکه خواسته‌های شورای صنفی تنها اجرای آیین نامه‌ها و مصوبات شورا می‌باشد گفت ما همه سعی خود را برای پیشبرد منافع کلی سینما با همکاری و همیاری شما عزیزان انجام می‌دیم و امیدواریم شما هم با اجرای مصوبات برای رسیدن به اعتلای سینما ما را یاری کنید.

وی در ادامه افزود ما مرتب با تذکر کارگردانان و تهیه کنندگان فیلم‌ها در خصوص اکران تک سانس و دوسانس فیلم‌ها مواجه‌ایم و از شما می‌خواهیم تا مطابق قرارداد فیلم‌ها در سه سانس چرخشی با رعایت اعتدال اکران کنید.

در این جلسه «محمد قاصد اشرفی» رییس صنف سینما داران و مدیر مجتمع سینمایی ماندانا هم با اشاره به اینکه در آیین نامه فعلی سقف خواسته‌های پردیس‌های سینمایی در حوزه اکران بر آورده نشده است گفت: آیین نامه فعلی با مشارکت نخبگان حوزه سینما تدوین شده و علیرغم وجود محاسن و معایب ظاهری در روح آن منافع کلیت سینما دیده شده است و فقط به پردیس‌های سینمایی پرداخته نشده است.

دراین جلسه «همایون اسعدیان» رییس شورای صنفی نمایش، «محمد قاصد اشرفی» مدیر مجتمع سینمایی ماندانا، «محمد رضا صابری» مدیر پردیس کوروش، «حسین اسلامی» مدیر اریکه ایرانیان، «وحید عابدین» مدیر پردیس جوان، «فرجام آژیر» مدیر پردیس راگا، «مقصود نیا» مدیر سینما ایران، «حسین مقیمی» مدیر سینما مرکزی، «مجید فولادی» مدیر پردیس راگا، «امیر عباس گردان» مدیر پردیس سمرقند، «مسعودنجفی» مدیرپردیس تماشا، «میلاد مالکی» مدیر داخلی کوروش، «حبیب ایل بیگی» و «محمد رضا فرجی» شرکت داشتند.

کد خبر : ۳۹۰۵۲۳