خبرگزاری کار ایران

با حضور دکتر روحانی و وزرای دولت یازدهم؛

مجتمع بزرگ "زاگرس تایر" در کرمانشاه کلنگ زنی می‌شود

با حضور رئیس جمهوری و وزرای دولت یازدهم، مجتمع بزرگ «زاگرس تایر» در کرمانشاه کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، میترا فرزادنیا، مدیرعامل این مجتمع شب گذشته در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه این مجتمع اشتغالزایی بسیار خوبی در استان خواهد داشت اظهار کرد: با افتتاح این مجتمع زمینه اشتغال ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰ هزار نفر بصورت غیرمستقیم مهیا خواهد شد.

مدیرعامل زاگرس تایر تاکید کرد: این طرح عظیم صنعتی در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار احداث می‌شود که تولیدات این مجتمع نه تنها جوابگوی نیازهای داخلی خواهد بود، بلکه به دیگر کشورهای منطقه همانند عراق، افغانستان، پاکستان، کره شمالی و... صادرات خواهد داشت که این میزان صادرات ۱۸هزار و ۵۰۰ تن و به ارزش ۵۶ میلیون دلار است.

فرزاد نیا میزان گفت: این مجتمع حداکثر ظرف ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و قول خواهم داد که تمامی نیروهای این کارخانه بومی و از جوانان و تحصیلکردگان کرمانشاهی باشند.

مدیرعامل شرکت زاگرس تایر تاکید کرد: سرمایه مورد نیاز برای احداث مجتمع زاگرس تایر بیش از ۹ هزار میلیارد خواهد بود.

وی عنوان کرد: تولیدات این مجتمع لاستیک رادیال خودروهای سواری و کامیون خواهد بود و کیفیت آن در سطح اروپا خواهد بود و محصولات چینی توانایی رقابت با آن را هرگز نخواهد داشت.

فرزادنیا در جواب سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه لاستیک‌های مشابه چینی بر تولیدات این کارخانه تاثیر منفی نخواهد داشت، افزود: دستگاههای خریداری شده برای این طرح از کشور آلمان خواهد بود و قرارداد آن نیز بست شده است و مواد اولیه این مجتمع با کیفیتی که دارد بی‌شک رقبای چینی هرگز نمی‌توانند بر بازار ما تاثیر منفی داشته باشند.

مدیرعامل مجتمع زاگرس تایر با اشاره به اینکه نیازمند حمایت دولت تدبیر و امید در پیشبرد اهداف این کار عظیم هستیم، گفت: بیش از ۱۳۰ میلیون یورو به همت بانک صنعت و معدن برای احداث این مجتمع تصویب شده است و در بحث ریالی از سرمایه‌های خصوصی و غیردولتی استفاده کرده‌ایم.

وی که در حال حاضر مدیرعامل شرکت «کورد تایر» نیز می‌باشد، گفت: نزدیک به ده سال از فعالیت شرکت کورد تایر در کرمانشاه می‌گذرد و در این مدت تمام حقوق قانونی کارگران و کارکنان آن طبق قانون کار پرداخت شده است و هیچ نیرویی از این شرکت و کارخانه تاکنون اخراج نشده است.

فرزادنیا افزود: ۳۷درصد تولیدات این مجتمع در زمان تولید به کشورهای عراق، افغانستان و... صادر خواهد شد.

کد خبر : ۳۹۰۵۱۰