خبرگزاری کار ایران

محمدرضا درویشی در گفت‌وگو با ایلنا:

به طرح‌ها و پیشنهاداتم اعتنا نمی‌شد

مؤلف دائره‌المعارف سازهای ایران درباره علل استعفای خود از تمامی سمت‌هایش گفت: به هیچ‌کدام از طرح‌ها و پیشنهاداتم توجهی نمی‌شد.

محمدرضا درویشی در توضیح استعفای خود از تمامی مسئولیت‌هایش به خبرنگار ایلنا گفت: سمت‌هایی که من عهده‌دار آن‌ها بودم شامل بنیاد پژوهشی هنر و موسیقی قزوین (اولین پژوهشکده موسیقی ایران)، مشاور عالی جشنواره موسیقی آینه‌دار و مسئول بخش موسیقی نواحی جشنواره موسیقی جوان بود. البته مدتی هم دبیر جشنواره موسیقی آینه‌دار بودم که این سمت را به خانم مریم قره‌سو واگذار کردم و خودم به عنوان مشاور عالی جشنواره انتخاب شدم.

او ادامه داد: به دلیل اینکه هیچ مشاوره‌ای درباره جشنواره موسیقی‌ آینه‌دار با من انجام نمی‌شد از این سمت استعفا دادم. همچنین به دلیل اینکه به پیشنهادات و طرح‌هایی‌ که برای جشنواره آینه‌دار ارائه کرده و حتی هشدارهایی که به این جشنواره داده بودم؛ توجهی نشد درحالی‌که این جشنواره نزدیک به برگزاری است.

این آهنگساز و پژوهشگر درباره ادامه همکاریش با موزه موسیقی نیز گفت: به موزه موسیقی ایران سال‌ها کمک کردم و آرشیو ساز‌هایم که شامل ۱۳۰ تا ۱۴۰ ساز بود را به آنجا اهدا کردم همچنین ارتباطاتی بین موزه موسیقی و شهرستان‌ها ایجاد کردم تا بتوانند از آن‌ها ساز خریداری کنند؛ اما در حال حاضر ارتباطی با این موزه نیز ندارم و آن را واگذار کرده‌ام.

درویشی افزود: با توجه به شلوغی معرکۀ موسیقی، خلوت‌گزینی را به غوغاگزینی ترجیح دادم.

کد خبر : ۳۹۰۴۵۵