خبرگزاری کار ایران

از سوی تامین اجتماعی؛

پرداخت ماهانه پنج میلیارد ریال حقوق به کارگران بازنشسته لامرد

مراسم تجلیل از کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهرستان‌های لامرد و مهر با حضور مسئولان و اعضای کانون کارگران بازنشسته در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، عبدالرضا غلامزاده مسئول بازرسی تامین اجتماعی شهرستان لامرد که امشب در جمع کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی لامرد و مُهر سخن می‌گفت، افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان غیردولتی است که برپایه عملکرد درآمد-هزینه‌ای، خدمات خودش را تعریف کرده است و به جامعه هدف شامل بیمه‌شدگان سازمان در قالب بیمه کارگران اجباری، کارگران ساختمانی، قالی بافان، زنان خانه‌دار، بیمه شدگان اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد، خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: سبد حمایتی این سازمان شامل بیمه بازنشستگی از کارافتادگی فوت و حوادث ناشی از کار و غیر کار درمان مقرری بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه بارداری و غرامت دستمزد ایام بیماری شامل می‌‎شود.

غلامزاده با تأکید براینکه صیانت از سرمایه‌های سازمان و کمک در پیشبرد اهداف سازمان وظیفه تمامی کارکنان تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان و بازنشستگان است، اظهار کرد: در تامین اجتماعی علاوه بر خدماتی که عرضه شد نیز این توانمندی وجود دارد که به شرکت‌های سرمایه‌گذاری تابعه به نام شستا از وجوه حاصله از درآمد حق بیمه به امر باز تولید اشتغال و گردش مالی و سرمایه در جامعه بپردازد و این مهم در نقاطی به بروز و ظهور می‌رسد که شرکای تامین اجتماعی یعنی‌‌ همان کارگران و کارفرمایان با مشارکت حداکثری همراه با مطالبه‌گری و ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه‌ای توسط مدیران ارشد سیاسی شهرستان و استان به مدیران عالی سازمان عرضه کنند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد شعبه تامین اجتماعی لامرد گفت: ۲۵۸۱۳ نفر تعداد کل بیمه شدگان اصلی و تبعی شعبه تامین اجتماعی لامرد است که براساس آخرین سرشماری جمعیت، شعبه تامین اجتماعی لامرد ۳۳ درصد از جامعه شهری و روستایی را تحت پوشش خود دارد.

مسئول بازرسی تامین اجتماعی لامرد اضافه کرد: ۱۴۷۶ نفر از اعضای اصلی و تبعی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر شهرستان لامرد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که سازمان تامین اجتماعی ۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۴۱۰ ریال بطور مجموع حقوق ماهیانه پرداخت می‌کند.

در ادامه روحی دبیرخانه کارگر لامرد و مهر با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است، افزود: کارگران و بازنشستگان بایستی در کنار تشکیلات خانه کارگر از این دستاورد بزرگ به عنوان حامی اجتماعی خود صیانت کنند.

این فعال کارگری در استان فارس خواستار پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی شد و افزود: ان‌شاالله مجلس و دولت هرچند با مشکلات اقتصادی پیش رو به درخواست جامعه کارگری پاسخ دهند و برخی از مطالبات سازمان را پرداخت کنند.

روحی گفت: خانه کارگر و کانون‌های کارگران بازنشسته در رایزنی با مسئولین توانسته‌اند برخی مشکلات بیمه‌ای و حقوقی را دنبال کنند و هرچند کم و کاستی‌هایی هم وجود دارد که ان شالله اعضای هیات مدیره کانون‌ها با تحرک بیشتری آنرا پیگیری کنند.

در ادامه این مراسم از هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی شهرستان‌های لامرد و مُهر باحضور رئیس مرکز فنی حرفه‌ای لامرد، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خانه کارگر واحد لامرد و دبیرخانه کارگر لامرد و مهر تجلیل بعمل آمد.

کد خبر : ۳۹۰۴۳۰