خبرگزاری کار ایران

سیدحسن خمینی در دانشگاه المصطفی سریلانکا:

امروز جمهوری اسلامی ایران منادی آزادی و آرامش روحی در جهان است

یادگار امام (ره) گفت: بزرگ‌ترین ظلم‌های انسانی که در سرزمین‌های اشغالی انجام شده و حجم کشتاری که مسلمانان در جوامع اسلامی مرتکب می‌شوند جز در راستای اهداف صهیونیست‌ها نیست.

به گزارش ایلنا و به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی طی سخنانی در دانشگاه المصطفی سریلانکا با بیان اینکه آنچه همه باید به دنبال آن باشیم، آرامش است، اظهار کرد: یکی از منادیان و مبلغین هند که در سال ۱۹۲۷ میلادی به آمریکا رفته بود، در جایی سخنرانی کرده بود که نکته‌ای بسیار جالب داشت؛ او گفته بود که شاید ما در هند در میان مگس و پشه زندگی کنیم و شما در آمریکا در رختخواب‌های راحت باشید، اما ما شب را راحت می‌خوابیم در حالی که شما شب را باید با قرص خواب بخوابید. این سخن برای قریب صد سال پیش است، اما نکته‌ای در خودش نهفته دارد و آن این است که آنچه باید به دنبالش باشیم آرامش است چرا که همه امور برای آن است که انسان‌ها آرامش روحی داشته باشند و اگر انسان‌ها به سمت تکنولوژی رفتند به خاطر این بوده است که به دنبال آرامش بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان خودکشی در جوامعی است که به ظاهر پیشرفته‌تر از سایر کشور‌ها هستند اما در آن کشور‌ها شاید بیرون از ذات انسان‌ها را ظاهرا بهبود بخشیده باشند ولی درونشان را بهتر نکرده‌اند.

تولیت حرم امام (ره) با تاکید بر اینکه همه ادیان وظیفه خود را ایجاد آرامش در روح و روان انسان‌ها می‌دانند، گفت: همه ادیان اعم از ادیان ابراهیمی و ادیان غیر ابراهیمی وظیفه‌ای که برای خودشان تعریف کرده‌اند ایجاد آرامش در روح و روان انسان است؛ اینکه انسان‌ها بدون قرص اعصاب زندگی کنند؛ اینکه چه دارا باشند چه دارا نباشند آرام بخوابند؛ نسبت به هم محبت داشته باشند؛ کینه و بغض و حسد و دروغ در وجودشان نباشد و زندگی بهتری در این دنیا داشته باشند.

سیدحسن خمینی افزود: تردیدی نیست که تمدن غربی زندگی بیرونی انسان‌ها را بهتر کرده است. اما آیا آرامش روحی را به انسان‌ها برگردانده است؟ اینکه ثروتمندان خودکشی کنند دال بر چیست؟ دال بر این است که گمشده‌ای دارند که آن را در میان پول و ثروت پیدا نمی‌کنند. لذا انسان‌ها به دین و خدا در زندگیشان احتیاج دارند.

یادگار امام (ره) یکی از اهداف انقلاب اسلامی را بازگشت خدا به جامعه عنوان کرد و گفت: هدف انقلاب اسلامی ایران بازگشت خدا به جامعه و فضای اجتماع و پیام بزرگ امام برای همه این است که به خدا به عنوان یک عنصر معنا بخش به زندگی انسان‌ها نگاه کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در زندگی خودش می‌خواست این مطلب را با مردم در میان بگذارد و امروز هم جمهوری اسلامی ایران منادی آزادی و آرامش روحی در جهان است و اینکه می‌بینید در دنیا چه مقدار مورد ظلم و تهمت واقع می‌شود به خاطر همین است.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ه) تاکید کرد: البته مطمئن باشید که راه امام در ایران ادامه دارد و رهبر انقلاب ایران آیت الله خامنه‌ای آن مسیر را ادامه می‌دهند.

سیدحسن خمینی وظیفه دوستاران انقلاب اسلامی در خارج از ایران را ایجاد معنویت و آرامش دانست و گفت: ما امروز می‌بینیم که چگونه جامعه ایران توسط گروه‌های مختلف تکفیری و گروه‌های مختلف صهیونیستی مورد هجمه واقع می‌شود پس همه شما به عنوان دوستداران امام و انقلاب در بیرون از ایران وظیفه دارید که مبلغ‌‌ همان پیام معنویت و آرامش روحی باشید. انقلاب آمده تا ان شاء الله با همت همه به انقلاب جهانی مهدی موعود (عج) متصل شود.

وی افزود: همه علاقه مندان به پیامبر (ص) و اهل بیت پیامبر (ع) اگر چشمشان به امام، انقلاب امام، و راه امام و رهبری انقلاب است به این جهت است که می‌خواهند آرامش روحی را در جهان حاکم کنند.

یادگار امام با بیان اینکه امر اسرائیل در دنیا بیشترین لطمه را به انسانیت وارد می‌کند، اظهار کرد: خدا را سپاسگذاریم که دل‌های اهل خرد و اهل ایمان را به پیام امام متوجه کرد و امروز هیچ فاجعه جهانی در این دنیا مانند اسرائیل و لطماتی که این کشور به انسانیت می‌زند نیست.

سیدحسن خمینی ادامه داد: باید به این پیام توجه کنیم که بزرگ‌ترین ظلم‌های انسانی در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌شود و آن‌ها می‌خواهند که ما مسلمانان از هم جدا و پاره پاره باشیم؛ می‌خواهند که جامعه اسلامی را متشتت ببینند. اینکه این مقدار در جوامع اسلامی مسلمانان از هم دیگر می‌کُشند جز در راستای اهداف صهیونیست‌ها نیست.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم همه با هم در کشور سریلانکا با دوستی و محبتی که میان ادیان اعم از بودایی‌ها، هندو‌ها، مسلمانان و مسیحیان وجود دارد، به سوی یک جامعه مطلوب و جامعه آرام و جامعه خوب حرکت کنند.

کد خبر : ۳۹۰۱۹۴