خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد:

برگزاری مراسم آیینی و زیارتی طادئوس در قره کلیسا

مراسم آیینی و زیارتی طادئوس که در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است از فردا به مدت سه روز با حضور جمعی از کثیری از ارامنه و آشوریان در مجموعه جهانی قره کلیسا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ کلیسای طاطاوس مقدس که بین ارامنه معروف به تادئوس مقدس است، امسال نیز با حضور جمع کثیری از ارامنه و آشوریان در دهکده قره کلیسای دهستان چالدران شهرستان ماکو به مدت سه روز برگزار می‌شود.

 محمد فتحی (معاون میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی) با اعلام این خبر گفت: مراسم آیینی و زیارتی طادئوس یا طاطاووس که در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است از فردا ۲۴ تیرماه با حضور جمعی از ارامنه آغاز می‌شود.

معاون میراث فرهنگی کشور افزود: این مراسم زیارتی به مدت ۶۲ سال است که در محل کلیسای طادئوس برگزار می‌شود و امسال نیز با همکاری استانداری آذربایجان غربی، خلیفه‌گری ارامنه و سایر دستگاه‌ها در مجموعه جهانی قره کلیسا برگزار می‌شود.

مجموعه قره کلیسا، شامل ۳ کلیسای اصلی با نام‌های قره کلیسا یا سنت تادئوس، سنت استپانوس و دزور دزور به‌عنوان نهمین اثر تاریخی ایران در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۳۸۷ خورشیدی برابر با ۷ ژوئیه سال ۲۰۰۸، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

کد خبر : ۳۹۰۰۴۴