خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر:/۲/

بیش از ۵ هزار خودرو توقیف شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۰۲۴

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از توقیف بیش از ۵ هزار خودرو خبر داد.

به گزراش خبرنگار ایلنا، پرویز افشار با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با عرضه مواد مخدر طی سه ماهه اول سال جاری گفت: بر اساس گزارش مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر طی این مدت شاهد رشد ۳۰ درصدی کشف تریاک نسبت به مدت مشابه در سال ۹۴ بودیم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال ۹۵، ۱۴۵ هزار و ۹۰۴ کیلوگرم تریاک، ۲۳ هزار و ۵۳۱ کیلوگرم حشیش و ۲ هزار و ۳۸۷ کیلوگرم مرفین کشف شد، گفت: بر این اساس در گروه هروئین شاهد رشد ۱۹ درصدی و در گروه مرفین‌ها با رشد ۱۸۸ درصدی کشفیات در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۴ بودیم. همچنین کشف ۴۲۴ کیلوگرم شیشه نشانگر کاهش ۴۰ درصدی کشف این ماده نسبت به مدت مشابه سال قبل است. کشف گراس، کوکائین و سایر مواد نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۶ درصد افزایش داشته است.

افشار افزود: سهم مخدر تریاک از کشفیات انجام شده ۸۱ درصد، حشیش ۱۳ درصد، مرفین ۲. ۱درصد و سهم شیشه ۲ دهم درصد است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: ۹۲ درصد کشفیات انجام شده توسط نیروی انتظامی، ۲. ۵ درصد توسط وزارت اطلاعات، ۷ .۲توسط نیروی بسیج و مابقی سهم گمرک و زندان‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه سال ۹۴، ۷۰۱ فقره عملیات داشتیم، گفت: در سه ماهه سال جاری نیز ۶۶۹ عملیات انجام شد که نشان دهنده کاهش ۵ درصدی میزان عملیات انجام شده است که تعداد کم عملیات و افزایش میزان کشفیات به دلیل اقدامات هوشمندانه و انجام عملیات اطلاعاتی است.

افشار با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری ۷۳۹ باند قاجاق مواد مخدر متلاشی شدند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد رشد منفی داشته است، افزود: در سال ۹۵، ۳۰ مورد انهدام کارگاه شیشه انجام شد که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۵۱ مورد بود.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده؛ امروزه با توجه به کنترل پیش‌سازهای شیشه بحث تولید این ماده در کشور کمرنگ شده است، اما از سایر کشور‌ها شیشه به عنوان محصول نهایی وارد کشور می‌شود.

وی گفت: در سه ماهه نخست سال گذشته تعداد خودروهای توقیف شده ۴ هزار و ۴۰۰ مورد بوده که این تعداد در سال جاری به ۵ هزار و ۱۸۳ مورد رسیده است.

این مقام مسئول با تاکید بر رشد ۴۴ درصدی پاکسازی مناطق آلوده خاطرنشان کرد: تمرکز عملیات ما بیشتر متوجه خرده‌فروشان مواد مخدر بود اما معتادان متجاهر که با آن مواجه شدیم نیز ساماندهی شده و برای درمان به مراکز ماده ۱۶ سپرده شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز