خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری خبر داد؛

احتمال افزایش ۳۰ درصدی زوار در مراسم اربعین ۹۵

رییس ستاد مرکزی اربعین از احتمال افزایش ۳۰ درصدی زوار در مراسم اربعین ۹۵ خبر داد و گفت که این موضوع کارهای مضاعفی را از سوی دست‌اندرکاران این مراسم می‌طلبد.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری در نشست با مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: امسال احتمالا استقبال بیشتری برای اربعین داشته باشیم و به ویژه با توجه به موضوع حج، نسبت به سال گذشته با افزایش حضور ۲۰ الی ۳۰ درصدی زائر مواجه خواهیم بود که این کارهای مضاعفی را از سوی ما می‌طلبد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در سال ۹۴ گفت: سال گذشته از نظر معنوی یک طراوت نصیب کشور شد. اربعین یک فرصت بزرگ است که با همت همه عزیزان به ویژه در بخش فرهنگی و تبلیغاتی باید نتیجه آن را ببینیم.

ذوالفقاری پس از ارائه نقطه نظرات اعضای کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تلاش تکفیری‌ها برای مطرح کردن اختلاف بین شیعه و سنی، بر ضرورت رعایت احترام اهل سنت در مراسم اربعین تاکید کرد.

وی در رابطه با درخواست تعیین سخنگو برای ستاد مرکزی اربعین گفت: ما سخنگو هم لازم داریم. هرچند روسای کمیته‌ها فعال هستند ولی من اصلا اعتقاد ندارم که کار محدود به ستاد شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره موضوع بودجه نیز گفت: ما از دولت در رابطه با بحث بودجه، درخواستی داشته‌ایم ولی هماهنگی‌هایی صورت می‌گیرد تا از بخش کمک‌های مردمی نیز بودجه به کمیته فرهنگی اختصاص یابد.

ذوالفقاری با اشاره به توصیه‌اش به همه کمیته‌ها مبنی بر حرکت به سمت عدم تمرکزگرایی گفت: نگاه ما این است که ستاد باید سیاست گذاری، هدایت و نظارت کند. ما باید بخشی از توانمان را برای فعال کردن استان‌ها استفاده کنیم. هم‌چنین یک آرشیو از فعالیت‌ها باید ایجاد شود تا در سال‌های آینده دوباره کار از صفر آغاز نشود.

کد خبر : ۳۹۰۰۱۹