خبرگزاری کار ایران

«مضرات دخانیات» روی صحنه رفت

دو اجرای نخست نمایش «مضرات دخانیات»، اثری از گروه نمایش دلفین که از ساعت 18:30روز یکشنبه ۲۰ تیرماه سال جاری در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه و مدرسه تئا‌تر سه نقطه به روی صحنه رفته است.

به گزارش ایلنا، نمایش مضرات دخانیات نوشته آنتوان چخوف و بازی و کارگردانی محسن ستوده که در جشنواره مونولوگ «موندا» جایزه بهترین کارگردانی را کسب کرد، اجرای عمومی خود را از روز یکشنبه ۲۰ تیرماه در سالن استاد خسرو شکیبایی این مجموعه آغاز کرده است.

مضرات دخانیات روایت زندگی یک سخنران و مدیر آموزشگاه موسیقی و پانسیون دخترانه و درد و دل‌های یک انسان رنجور از زمانه خویش است. هرچند قرار است درباره مضرات دخانیات سخنرانی شود ولی رشته افکار سخنران گسسته می‌شود و او را وارد دنیای زندگی شخصی خود می‌کند.

در این اثر از نمایشنامه‌های چخوف روابط و موقعیت انسان‌ها در یک موقعیت کمدی تلخ به چالش کشیده شده است. تناقض‌های رفتاری در شرایط مختلف با بیانی ساده از لایه‌های درونی شخصیت در این نمایش آشکار می‌شود و ذهن تماشاچی را به تفکر وا می‌دارد. همچنین در دراماتورژی این نمایش توسط الهام فرزانه، بحث تطبیق آن با فرهنگ کشور مد نظر قرار گرفته شده است و اندکی از فیلترهای معاشرتی اجتماع عبور داده شده است.

عواملی که در تهیه و اجرای نمایش مضرات دخانیات همکاری داشته‌اند عبارتند از: کارگردان: محسن ستوده، تهیه کننده: الناز فرزانه، دستیار کارگردان: محمد جواد آقایی، بازیگر: محسن ستوده، منشی صحنه: مهسا معارفی، مدیر صحنه: مرسده تن‌ها، طراح لباس: فاطمه کرمی، روابط عمومی: محمدرضا سخایی.

این نمایش همه روزه از ساعت ۳۰. ۱۸ به مدت ۵۰ دقیقه در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه و مدرسه تئا‌تر سه نقطه واقع در خیابان فلسطین شمالی، نرسیده به بلوار کشاورز، خیابان مرتضی‌زاده – پلاک ۱۰ تا دهم مرداد ماه به روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند برای رزرو بلیت این نمایش از طریق پایگاه تیوال به آدرس: tiwall. com و یا شماره تلفن ۰۹۱۰۸۲۱۰۰۱۲ اقدام کنند.

دانشجویان تمام رشته‌های تحصیلی می‌توانند با ارائه کارت معتبر دانشجوی در تمام روزهای اجرا از ۳۰ درصد تخفیف خرید بلیت‌های نمایش بهره‌مند شوند.

کد خبر : ۳۸۹۹۲۸