خبرگزاری کار ایران

یک مسئول دیپلماتیک مصر خبر داد؛

احتمال دیدار مقام‌های مصری، فلسطینی و اسرائیلی در قاهره

یک مسئول دیپلماتیک مصری از احتمال برگزاری نشست سه‌جانبه مقام‌های مصری، فلسطینی و اسرائیلی در قاهره خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «وائل عطیه» سفیر مصر در فلسطین در گفت‌وگو با رادیو «صدای فلسطین» خاطر نشان کرد: «اگر اعتمادسازی میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی مستلزم برگزاری چنین دیداری باشد، مصر در برگزاری این دیدار کوتاهی نخواهد کرد.»

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم روز دوشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک غربی و فلسطینی اعلام کرده بود که مصر علاقه‌مند به میزبانی مذاکرات مستقیم میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی در قاهره با حضور نمایندگان بلندپایه این کشور و اردن است.

به گزارش این روزنامه، قرار است در مذاکرات مذکور، اتخاذ اقدام‌های اعتمادساز و برقراری آرامش در اوضاع میدانی و نیز بهبود فضای حاکم بر روابط طرفین فلسطینی و مصری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این منابع خاطر نشان کردند که به احتمال زیاد، مساله برگزاری نشست مذکور در دیدار اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر که به فلسطین اشغالی سفر کرده بود، مورد بررسی قرار گرفته است.

عطیه درباره سفر سامح شکری به فلسطین اشغالی هم تصریح کرد که هدف از این سفر، تشویق طرف صهیونیستی به حضور بر سر میز مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین و تحقق پیشرفت‌های چشمگیر در این زمینه بود.

وی افزود که جامعه بین‌المللی از تداوم منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی برای سالیان متمادی خسته شده است و باید به اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی پایان داده شود.

مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی از نیمه اول سال ۲۰۱۴ و پس از یک دوره ۹ ماهه از سر گیری مذاکرات زیر نظر آمریکا که بی‌نتیجه بود، متوقف شده است و اکنون برخی طرف‌های بین‌المللی مانند فرانسه و مصر سعی در به جریان انداختن مجدد این مذاکرات را دارند.

 

کد خبر : ۳۸۹۸۷۱