خبرگزاری کار ایران

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان؛

80تن از کارکنان میراث فرهنگی استان خوزستان بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۴۱۳

تسویه حساب 80 تن از کارکنان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان خوزستان تا پایان ماه جاری

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان در گفتگو با خبرنگار ایلنا از تسویه حساب 80 تن از کارکنان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان خوزستان تا پایان ماه جاری خبر داد.

«مجتبی گهستونی»  گفت: این افراد معوقات مزدی و حقوق قانونی (بیمه و عیدی) خود را از ابتدای مردادماه سال 94 دریافت نکرده اند.

وی همچنین از بدهی بیمه ای این اداره کل به مبلغ 75 میلیون و جریمه آن نیز اطلاع داد و افزود: مشکلات جذب این نیروها و تأمین اعتبار پرداخت های مزدی آنان دلیل این اقدام است.

وی ادامه داد: کارکنان شرکت ارتباط گستر اندیشه که دارای تخصص های دانشگاهی هستند و با دستور مدیر کل قبلی میراث فرهنگی خوزستان از سال 92 به تدریج جذب سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان خوزستان شدند اما با تغییر مدیریت در آبان ماه تأمین اعتبار پرداخت معوقات آنان  با مشکل مواجه شد.

به گفته این فعال میراث فرهنگی، مدیر جدید تسویه حساب کارکنان را تا پایان ماه جاری اطلاع داد که با شکایت کارکنان به دیوان عدالت اداری، دیوان این اقدام سازمان را محکوم و غیرقانونی اعلام کرد.

به گفته گهستونی باتوجه به رقم بالای تعداد محوطه های باستانی در سطح استان (ایذه، اهواز، شوش، شوشتر، بهبهان، دزفول، مسجدسلیمان و...) نگهداری و حفاظت از آنها با تعداد اندک حاضر در سازمان با مشکل مواجه خواهد شد و در واقع کمبود نیروی انسانی در این سازمان مشهود است.

وی ادامه داد: در میان این افراد، شماری از آنان به تازگی تشکیل خانواده داده و وام دیافت کرده بودند که با اعلام تسویه حساب ناگهانی به آنان تا پایان ماه جاری شرایط دشواری برای آنان رقم زده خواهد شد.

به گفته این فعال میراث فرهنگی، این شمار کارکنان اخراجی مراتب اعتراض خود را به استانداری اعلام کرده اند و با پاسخ مثبت پیگیری حقوق این افراد مواجه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز