خبرگزاری کار ایران

حسین صفری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

امیدوارم مترو شهرآفتاب همیشه مسافر داشته باشد/ لزوم تکمیل فضای مسقف و زیرساخت‌ها تا دوره سی‌ام

حسین صفری تکمیل فضای مسقف مورد استفاده در نمایشگاه کتاب را یکی از نیازهای مهم «شهر آفتاب» برای برگزاری سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواند.

حسین صفری (مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست‌ و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به لزوم پیگیری کارهای عمرانی باقیمانده در «شهر آفتاب» گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که بزرگ‌ترین رویداد ملی کشور است در بیست‌ونهمین دوره به مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» منتقل شد و «شهر آفتاب» هم برای اولین بار برگزاری یک پروژه نمایشگاهی، آن هم بزرگ‌ترین نمایشگاه خاورمیانه را تجربه کرد، قطعا شاهد یک‌سری کاستی‌ها و مشکلات بودیم. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی پیگیر این مسئله هست که ان‌شاء‌الله تا قبل از سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ۹۶، مجموعه «شهر آفتاب» میزبانی چندین و چند نمایشگاه مختلف دیگر را هم تجربه کند تا کاستی‌ها و ضعف‌هایی که در بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه کتاب شاهد آن بودیم، هرچه سریع‌تر حل شوند.

صفری سپس تکمیل فضای مسقف مورد استفاده در نمایشگاه کتاب را یکی از نیازهای مهم «شهر آفتاب» خواند و افزود: درواقع امیدوریم مجموعه «شهر آفتاب» همانطور که برای این منظور ساخته شد به مجموعه‌ای نمایشگاهی درخور پایتخت کشورمان تیدیل شود و با توجه به تاکید مسئولان تمام نمایشگاه‌هایی که شهر تهران میزبان آن‌ها است در «شهر آفتاب» برگزار شود. در این دوره برخی از اقدامات مورد نیاز برای بهره‌براری از «شهر آفتاب» انجام شد، مثل ۷درصد تکمیل فضاهای عمرانی که فاز اول بود و بخش سالن‌های سه قلو، ملل و اداری قابل بهره‌برداری شد. برای نمایشگاه کتاب نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ هزار مترمربع هم سالن موقت ایجاد کردیم. یکی از مهم‌ترین مراحلی که باید پیگیری شود ساخت سوله‌های جایگزین برای این سالن‌های موقت و افزایش فضای مسقف ثابت «شهر آفتاب» است.

او همچنین به لزوم تکمیل زیرساخت‌هایی مثل برق و اینترنت در «شهر آفتاب» تاکید و بیان کرد: موضوع مهم بعدی، تکمیل و اصلاح مشکلات موجود در زیر ساخت‌های «شهر آفتاب» است. شبکه‌های مخابراتی، اینترنت، وایرلس و همچنین شبکه‌هایی که مرتبط با دستگاه کارت‌خوان از جمله این زیرساخت‌ها هستند؛ باید در به صورت کامل محقق شوند. برق مورد نیاز بخش‌های مختلف نیز باید تمام و کمال تامین شود که تمام سالن‌ها برق مورد نیاز را بدون قطعی در اختیار داشته باشند.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست ‌و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: همچنین انتقال عوارضی و حل مشکل ترافیک موضوع جدی دیگری است که باعث کاهش ترافیک و سهولت ورود و خرج به «شهر آفتاب» می‌شود. رینگ‌های دسترسی به مجموعه که با نام طرح شبدری شناخته شده و براساس آن زیرگذر و روگذر‌های مختلف باید برای «شهر آفتاب» احداث شود تا از جنوب و شمال اتوبان و بزرگراه خلیج فارس امکان دسترسی به مجموعه فراهم شود نیز باید تکیمل شود. امیدورایم این کارهای باقی‌مانده تا دوره بعد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به سرانجام برسد.

صفری یادآور شد: قطعا مردمی که سال آینده مخاطب نمایشگاه کتاب با هر نمایشگاه دیگری در «شهر آفتاب» هستند دوست دارند پیشرفتی در مراحل تکمیل مجموعع حاصل شود تا بتوانند از تسهیلات بهتری استفاده کنند. درواقع علی‌رغم اینکه برگزاری اولین دوره نمایشگاهی در «شهر آفتاب» که با همت شهرداری و معاونت فرهنگی ارشاد نهایی شد؛ نمره قبولی می‌گیرد، ولی باید این کاستی‌ها هم برطرف شود. امیدواریم «شهر آفتاب» هرروز مخاطب داشته باشد و نمایشگاه‌های مختلفی در آن برگزار شود و ان‌شاءالله مترو به مقصد «شهر آفتاب» همیشه مسافر داشته باشد.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست‌ و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم در پاسخ به چرایی عدم برگزاری این نمایشگاه در شهرآفتاب گفت: نمایشگاه قرآن با توجه به ساعت برگزاری که معمولا از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در نظر گرفته می‌شود، برای برگزاری آن در «شهر آفتاب» باید موارد مختلفی مثل فراهم کردن امکان ایاب و ذهاب مراجعان در ساعت پایان بازدید، زمان بازگشت مناسب مردم برای رسیدن به مناسک سحر در ماه رمضان را هم مد نظر قرار می‌دادیم. توجه به این موارد باعث می‌شد دست ما برای برگزاری نمایشگاه قرآن در «شهر آفتاب» بسته باشد. البته خود شهرداری هم فعالیت‌های قرآنی خود را به این مجموعه نبرد و در پارک‌های مختلف سطح شهر تهران برنامه‌های خود را اجرا کرد. برای سهولت تردد و راحتی مخاطبین نمایشگاه قرآن مجدد این نمایشگاه را در مصلی برگزار کردیم.

صفری در پایان اظهار داشت: می‌دانم که کارهای باقیمانده در حال پیگیری است، اما این روند باید سرعت بگیرد و اگر نیازی به تزریق بودجه یا موارد دیگری هست نیز باید محقق شود تا شهر آفتاب به استاندارهای ایده‌آل نهایی برسد. همچنین چندین نمایشگاه با موضوعات دیگر نیز باید در «شهر آفتاب» برگزار شود تا در کنار تست فعالیت‌های انجام شده یک مخاطب سنجی و اقبال عمومی برای دیگر نمایشگاه‌های برگزار شده در «شهر آفتاب» هم به دست بیاید.

کد خبر : ۳۸۸۵۰۰