خبرگزاری کار ایران

علی خدادادی خبر داد:

شناسایی ۱۰ نقطه دارای محرومیت مفرط در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۵۳۱

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان، با بیان اینکه خانه‌های هلال، مطالبه‌گران واقعیِ روستاها خواهند شد، اظهار داشت: تاکنون ۱۰ نقطه در استان که دارای محرومیت مفرط هستند، شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی درباره انجام پروژه های محرومیت‌زدایی این جمعیت گفت: پروژه محرومیت‌زدایی و کاروان سلامت در راستای وظایف ذاتی جمعیت هلال‌احمر که تسکین آلام بشری است اجرا می‌شود.

وی افزود: هلال‌احمر برنامه‌هایی را برای محقق‌شدن استراتژی جمعیت در راستای افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه اجرا کرده که یکی از آنها تشکیل خانه هلال در روستاهاست و در خوزستان با همکاری روستاهای استان برای اولین بار تشکیل خانه هلال را در روستای شهید علی چعب تشکیل دادیم و مورد استقبال اهالی روستا قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان اضافه کرد: این روستا با محرومیت‌های مفرط مواجه است و از حداقل‌های ممکن برای زندگی روزمره از جمله آب‌آشامیدنی برخوردار نیست که با تشکیل خانه هلال، نیازهای روستا اولویت‌بندی شد و اولویت اول آن، تامین آب آشامیدنی است که امیدواریم بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

خدادادی با بیان اینکه در گام دوم بحث آموزش و مسائل فرهنگی و مدرسه و مسجدسازی روستا مورد توجه قرار می‌گیرد، ابراز کرد: با کمک‌هایی که توسط مسئولان استان به عمل می‌آید می‌توانیم این مشکلات را مرتفع سازیم و در راستای افزایش توانمندی اهالی روستا برنامه‌های آموزشی متنوعی را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: تیم‌های محرومیت‌زدایی در راستای همین امر در قالب کاروان‌های سلامت، فرشتگان رحمت، همای رحمت، سفره‌های آسمانی و... برنامه‌هایی را در راستای تامین نیازها و رفع محرومیت‌ها تدارک دیده‌اند.

خانه‌های هلال بیان‌کننده مشکلات و مسائل روستاها هستند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان خانه‌های هلال را پل ارتباطی و تریبون و بیان کننده مشکلات و مسائل روستاها دانست که با هماهنگی و همکاری نمایندگان و مسئولان در روستاها فراهم شده و عنوان کرد: خانه های هلال، مطالبه‌گران واقعی روستاها خواهند شد که با پیگیری های لازم، مشکلات روستاها را مرتفع می کنند.

خدادادی با اشاره به اینکه یکی از اهداف امام‌راحل(ره) از تشکیل نظام جمهوری اسلامی محرومیت‌زدایی بود و مقام معظم رهبری هم بر این نکته تاکید دارند، اظهار کرد: امروز بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی هنور شاهد محرومیت‌های مفرط در برخی روستاها هستیم که اصلا زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه قطعاً توجه به مناطق محروم باعث ارتقای جامعه از نظر فرهنگی، علمی و رفاهی خواهد شد، توضیح داد: اگر به این اقشار توجه شود می‌تواند گام مثبتی در راستای تحقق عدالت اجتماعی برداشت و در غیر این صورت تبعات منفی بسیاری را برای جامعه به همراه خواهد داشت و زمنیه نفوذ دشمن را فراهم می کند.

ضرورت توجه به مدیریت افکار عمومی در جامعه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان به مدیریت افکار عمومی در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: این مسائلی که در روستاهای ما وجود دارد می‌تواند مدیریت افکار عمومی را به بیرون از مرزها بکشاند؛ سرلوحه فعالیت اساسی مسئولان نظام باید خدمت به مردم و رفع محرومیت باشد و این امر را در اولویت کار خود قرار دهند.

خدادادی با تاکید بر اینکه در این راستا، جمعیت هلال‌احمر برنامه‌هایی را در نظر گرفته که یکی از آنها آموزش مخاطرات فضای مجازی است، بیان کرد: فضای مجازی علاوه بر اینکه فرصتی برای انتقال اطلاعات در اسرع وقت است ولی می‌تواند از جنبه‌های دیگر هم تهدیدات جدی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته، برنامه‌های منسجمی برای جلوگیری از تاثیرات منفی فضای مجازی طراحی شده که بسیار مؤثر هستند، خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌هایی در این خصوص برای جوانان نداشته باشیم، کسان دیگری از این طریق مدیریت افکار عمومی را هدایت و با ارتباطات نابجا آنها را به سمت و سویی که خود مدنظر دارند، سوق می‌دهند.

وی یاد آور شد: خوزستان دارای 2 میلیون و 800 جوان است که نیازهای متنوعی دارند و مهم‌ترین آن، اشتغال‌زایی است که با برنامه‌ریزی و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مناسب می‌توان فرایند اشتغال آنها را فراهم کرد و در گام‌دوم، مدیریت افکار عمومی و نقش آن در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها باید مورد توجه باشد.

شناسایی 10 نقطه دارای محرومیت مفرط در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با تاکید بر اینکه تاکنون 10 نقطه در استان که دارای محرومیت مفرط هستند را شناسایی کردیم، گفت: با هدایت تیم‌های جهادی، خیرین و تشکیل ساختار تیم‌های محرومیت‌زدایی، برنامه‌هایی را برای رفع محرومیت‌ها برنامه‌ریزی کردیم که سالانه بین 10 تا 12 برنامه را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: این اقدامات بازتاب مثبتی داشته و روز به روز توسعه می‌یابد و باعث می‌شود این مناطق کانون توجه مسئولان قرار بگیرد و می‌تواند تلنگری باشد که چنین مناطقی نیز در اطراف ما وجود دارند و نباید از آنها غافل شد و در این راستا، رسانه‌ها نیز می‌توانند نقش تاثیرگذاری در شناسایی مناطق محروم داشته باشند.

خدادادی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات و نقاط قوت دولت تدبیر و امید، اولویت قرار دادن بخش بهداشت و درمان در رأس امور و اجرای طرح تحول نظام سلامت است، ابراز کرد: در این راستا گام‌های مؤثری در رابطه با هتلینگ، بهداشت و درمان برداشته شده و تاثیر زیادی را در کاهش پرداختی از جیب مردم داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان، با اشاره به اینکه بر اساس این طرح، تنها 5 تا 7 درصد پرداختی‌ها در بخش سلامت از سوی مردم هزینه می‌شود که بسیار مؤثر بوده، افزود: دولت در این طرح، بار سنگینی را متحمل شده که برای پایداری آن نیاز به همکاری‌های فرابخشی است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر نیز به عنوان بخشی از این مجموعه با  داشتن یک حوزه بهداشت و درمان و توانبخشی و داروخانه‌ها و طرح‌های مشترکی که با وزارت‌بهداشت داشته، توانسته باعث هم‌افزایی ارائه خدمات بهتر در حوزه طرح تحول نظام سلامت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز