خبرگزاری کار ایران

الفت مطرح کرد:/۱/

طلاق توافقی در صدر دعاوی خانوادگی

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۴۱۸

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ طلاق توافقی در صدر دعاوی خانواده قرار داشته است که البته در اثر تلاش نهادهای مرتبط کاهش یافته است.

به گزراش خبرنگار ایلنا؛ محمدباقر الفت در حاشیه نشست تخصصی سیاست‌گذاری در حوزه کنترل و کاهش طلاق با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اولویت کاهش طلاق به عنوان راهکار مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: این موضوع در دستور کار نهادهای مختلفی از جمله وزارت کار و معاونت اجتماعی قوه قضائیه قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود ۱۶۰ هزار پرونده طلاق طی سال‌های گذشته در دادگستری خاطرنشان کرد: متاسفانه طلاق‌های عاطفی وجود دارد که عملا زوجین جدا از هم زندگی می‌کنند.

الفت خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ طلاق توافقی در صدر دعاوی خانواده قرار داشته است که البته در اثر تلاش نهادهای مرتبط کاهش یافته است.

الفت با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد مراکز مشاوره در کشور کاهش طلاق‌های توافقی بوده است، اظهار کرد: معتقدیم امروز و با شرایط فعلی مهم‌ترین ابزار که می‌تواند؛ طلاق را کاهش دهد ایجاد مراکز مشاوره است.

وی افزود: در استان‌هایی که همکاران ما با همکاری سازمان بهزیستی مراکز مشاوره تاسیس کرده‌اند نتیجه خوبی گرفته‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز