خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارگران بهشت زهرا مطرح کردند؛

تاخیر در بازنشستگی زنان غساله بهشت زهرا / قول وزیر عملی نشد

وعده های وزیر کار مبنی بر اجرایی شدن آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور برای زنان غساله بهشت زهرا برآورده نشده است.

جمعی از کارگران بهشت زهرا در تماس با ایلنا از تداوم مشکلات شغلی خود می‌گویند.

به گفته این کارگران، در جریان بازدید وزیر کار از بهشت زهرا در هفته کارگر، به زنان غساله وعده داده شد که مشکل بازنشستگی پیش از موعد آن‌ها حل شود، اما با گذشت دو ماه از آن تاریخ، هنوز آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور برای این زنان اجرا نمی‌شود و تعدادی از آن‌ها که به سن بازنشستگی پیش از موعد رسیده‌اند، نتوانسته‌اند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

از قرار معلوم، زنان غساله بهشت زهرا حدود ۵۰ نفر هستند که تنها ده نفر آن‌ها رسمی هستند و برای همه آن‌ها در لیست‌های بیمه، کارگر ساده رد می‌شود.

در عین حال یکی دیگر از مشکلات این کارگران، سابقه کار بدون بیمه است که هرکدام از آن‌ها چندین سال اول کار، بیمه نبوده‌اند.

 از قرار معلوم، رانندگان آمبولانس بهشت زهرا نیز مشکل مشابهی دارند و با وجود اینکه سختی شغلی آن‌ها احراز شده، قانون مشاغل سخت و زیان آور برای آن‌ها اجرا نمی‌شود و نمی‌توانند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

کارگران بهشت زهرا از وعده‌های مدیرعامل این سازمان خبر دادند و گفتند: از آنجا که حدود ۳۰۰ نفر از کارگران در سال جاری بازنشسته می‌شوند، مدیر عامل وعده داده که به جای آن‌ها کارگران شرکتی را به استخدام سازمان بهشت زهرا دربیاورد و با آن‌ها قرارداد مستقیم منعقد کند.

کد خبر : ۳۸۶۳۰۷