خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

صدور حکم 62 میلیارد ریال جریمه برای 239 پرونده در آذربایجان غربی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: برای 239 پرونده بالغ بر 62 میلیارد ریال جریمه تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، علیرضا رادفر با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد پرونده 239 پرونده منجر به حکم شده که برای این پرونده ها بالغ بر 62 میلیارد ریال جریمه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: مبلغ 14 میلیارد و 800 میلیون ریال از جریمه های تعیین شده نیز وصول شده است.

وی اظهار کرد: در این رابطه اقدامات فرهنگی توسط کارگروه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله 50 هزار برگ بروشور و پوستر، پنج هزار و 375 جزوه چاپی، یک‌هزار و 320 صفحه جزوه آموزشی، 360 متر بنر با موضوعات مختلف در سطح این استان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: در این رابطه تعداد یک هزار و 350 مورد سخنرانی و سمینار، 532 کارگاه آموزشی در بعد تبلیغات و 217 نمایشگاه برگزار شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: در مرزهای استان سامانه های پیش بینی شده و بحث کنترل الکترونیکی و اسناد ورود و خروج نصب شده است.

رادفر افزود: در بحث بازنگری در ساختار گمرکی، نصب جی.پی.اس برای خودروهای ترانزیتی و کنترل خودروها با دوربین های مدار بسته از جمله کارهای انجام شده توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان است.

وی اضافه کرد: شناسنامه کردن و کدگذاری کردن کالاها و بحث عوارض نیز جزء برنامه های این ستاد است.

وی اظهار کرد: در این استان اغلب کالاهای مثل دخانیات، مشروبات الکلی، سوخت، ماهواره، پارچه، البسه، وسایل آرایشی و بهداشتی و داروهای غیرمجازقاچاق می شود.

رادفر گفت: با تلاش شبانه روزی در این استان شاهد کاهش قاچاق کالا در رابطه با ارزش ریالی نسبت به مشابه سال گذشته هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: در سال 94 نیز تعداد یک هزار و 796 پرونده در رابطه با قاچاق کالا و ارز در این استان تشکیل شد که از این تعداد یک هزار و 616 پرونده مختومه شد.

وی اضافه کرد: برای این پرونده ها مبلغ 458 میلیارد ریال جریمه صادر شد که از این مبلغ 490 میلیارد آن وصول شده است.

رادفر اظهار کرد: در سال 94 تعداد 83 فقره پرونده بالای یکصد میلیارد ریال در این استان تشکیل شده بود.

کد خبر : ۳۸۶۲۶۷