خبرگزاری کار ایران

در آستانه سالگرد حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی مارون اتفاق افتاد:

حمایت مردم ایذه از احقاق حقوق خانواده شهرام محمدی

در آستانه سالگرد حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی مارون جمعی از مردم ایذه با امضا طوماری خواستار روشن شدن هرچه سریعتر وضعیت حقوقی خانواده «شهرام محمدی» تنها کارگر جان‌باخته در این حادثه شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان مراسم راهپیمایی روز قدس امسال که روز گذشته (جمعه یازدهم تیرماه) در شهر ایذه برگزار شد، جمعی از اهالی این شهر با امضا طوماری خواستار تسریع در احقاق حقوق قانونی خانواده مرحوم «شهرام محمدی» کارگر جان‌باخته حادثه سال گذشته پتروشیمی مارون شدند.

برپایه این اطلاعات جمع آوری امضاهای این طومار که متن آن خطاب به نماینگان مجلس نوشته شده است از روز چهارشنبه آغاز شده و هنوز جمع آوری امضاها ادامه دارد.

گفته می‌شود شهروندان ایذه‌ای که تاکنون این طومار را امضا کرده‌اند از آنچه که اجرا نشدن تعهدات کارفرمای پتروشیمی مارون پس از یکسال وقوع حادثه منجر به فوت شهرام محمدی عنوان شده است انتقاد کرده‌ و خواستار برخورد جدی‌تر همه مقامات مسئول و مرتبط با این مسئله شده‌اند.

از قرار معلوم در این طومار پرداخت نشدن دیه، حق و حقوقی که پتروشیمی مارون و مسکوت ماندن نامگذاری یکی از خیابان ها و میادین شهر به یاد این کارگر کشته شده پتروشیمی مارون از جمله خواسته‌های امضا کنندگان بوده است.

جمع آوری امضا در حمایت از خانواده شهرام محمدی در حالی است که در روز پنجشنبه هفته گذشته (دهم تیر ماه) جمعی از بزرگان بختیاری با حضور بر مزار وی نسبت به وی ادای احترام کردند.

لازم به یادآوری است، «شهرام محمدی» کارگر تعمیرکاری که بر اثر جراحت ناشی از انفجار روز نهم تیرماه پتروشیمی مارون در نوزدهم تیرماه به دلیل از کار افتادن فعالیت کلیه هایش و افت فشار خون در بیمارستان شهید چمران تهران درگذشت.

در هنگام حادثه وی مشغول بستن شیر مخزن اصلی بود که بخارات گاز هگزان متصاعد شده به بالا تنه وی پاشیده می‌شود و در نهایت بر اثر ایجاد جرقه پیکر وی در شعله های آتش می سوزد.

«شهرام محمدی» در زمان مرگش حدوداً 34 ساله و دارای 4 فرزند بود و نزدیک به 13 سال در واحد تاسیسات  مربوط به گاز هگزان کار می‌کرد؛ آنطور که منابع ایلنا می‌گویند: اختلاف بین کارفرما و پیمانکار از جمله مواردی است که باعث به تاخیر افتادن دیه و دیگر حقوق قانونی بازماندگان وی شده است.

 

6

کد خبر : ۳۸۶۱۴۱