خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاهی شهر فرودگاه امام:

افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام در اردیبهشت 96/ اولویت افزایش مقاصد پروازی به ایران است

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی فرودگاه امام با بیان اینکه ساخت ترمینال سلام فرودگاه حضرت امام متوقف نشده است، گفت: ترمینال سلام اردیبهشت 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگارایلنا، کوروش فتاحی در نشست خبری اولین پرواز ایر آستانا به تهران با بیان اینکه این ایرلاین قزاقستانی در هفته سه پرواز به تهران خواهد داشت، گفت: ایرلاین ایرآستانا روزهای شنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه با هواپیمای امپایر 190 به تهران پرواز خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه سیاست ما افزایش مقاصد پروازی است، گفت: امروز تعداد ایرلاین‌های فعال در فرودگاه امام با اضافه شدن شرکت فرودگاهی قزاقستان به 50 ایرلاین رسیده است.

معاون فرودگاهی شرکت فرودگاه حضرت امام ادامه داد: در حال حاضر 9 ایرلاین داخلی و 41 ایرلاین خارجی در فرودگاه حضرت امام فعال هستند.

فتاحی با تاکید براینکه اولویت ما افزایش مقاصد پروازی است، گفت: ترجیح ما این است که مقاصد پروازی از فرودگاه امام را افزایش دهیم تا اینکه تعداد پروازهای ایرلاین‌های موجود را گسترش دهیم.

وی همچنین درباره طرح‌های توسعه‌ای شهر فرودگاهی حضرت امام اظهار داشت: بحث فیزیکال و افزایش مسیرهای سطحی ترمینال یک در حال انجام است و ارائه خدمات در ترمینال یک را ارتقا می‌دهیم.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاهی شهر فرودگاه امام با تاکید براینکه عملیات اجرایی ترمینال سلام متوقف نشده است، گفت: ساخت و احداث این ترمینال در دست اقدام است و ادامه کار روی این ترمینال نیازمند تامین منابع جدید مالی جدید است.

وی افزود: ترمینال سلام برای کمک به ترمینال یک و افزایش ظرفیت جابجایی مسافر باید به زودی به بهره‌برداری برسد و اگر منابع مالی تامین شود تا فروردین و یا اردیبهشت 96 این ترمینال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فتاحی افزود: برای تکمیل ترمینال سلام 300 میلیارد تومان منابع نیاز است.

وی درباره وضعیت ساخت ترمینال 2 یا همان ترمینال ایرانشهر گفت: فاز صفر و مطالعاتی ترمینال ایرانشهر توسط شرکت ناکو هلندی به اتمام رسیده و وارد مرحله تیپیکالی شده است.

فتاحی گفت: ظرفیت ترمینال ایرانشهر از 18 میلیون مسافر شروع و در فازهای بعدی به 90 میلیون مسافر می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهر فرودگاهی امام شامل چهار منطقه هوایی، منطقه آزاد تجاری و صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و منطقه مسکونی است، گفت: هرچه زودتر باید ساختار این شرکت جدید تشکیل و انسجام یابد و شهرفرودگاهی اتفاق بسیار بزرگی در جنوب تهران است.

معاون فرودگاهی شرکت فرودگاه حضرت امام با بیان اینکه فرودگاه حضرت امام سال گذشته 7 میلیون نفر را جابجا کرد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال رقم جابجایی مسافر در فرودگاه حضرت امام به 8 میلیون مسافر برسد که این دو برابر ظرفیت موجود ترمینال فرودگاهی امام بود.

وی همچنین درباره برقراری پرواز ایران – قزاقستان از سوی ایرلاین ایرآستانا گفت: به طورقطع برقراری این پرواز به تقویت روابط تجاری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور کمک خواهد کرد.

کد خبر : ۳۸۵۸۱۶