خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

نباید شفافیت و افشاگری ابزاری را با هم اشتباه گرفت/ فساد نباید در زندگی مردم و مسئولان باشد

وزیر بهداشت با بیان اینکه شفافیت فرهنگ است ولی افشاگری ابزار، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید همواره سعی داشته و دارد فضای امید و آرامش را در جامعه گسترش دهد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم در مصلی امام‌خمینی(ره)تهران، در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر انتشار فیش حقوقی خود بر رفتار سیاسیون در شفاف‌سازی در کشور، گفت: فیش حقوقی را خودم منتشر نکردم و رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران این کار را کردند که سپاسگزار ایشان هستم.

وزیر بهداشت درباره انتشار و افشای فیش‌های حقوقی در کشور، اظهار داشت: اگر هدف شفافیت باشد، ایده‌آل است زیرا هدف از انقلاب، ایجاد شفافیت در کشور بود و مال حرام، ویژه‌خواری، سوء‌استفاده و فساد نباید در زندگی مردم و مسئولان باشد.

هاشمی با بیان اینکه شفافیت برای پیشگیری از اتفاقات و رخدادهای ناگوار، ضروری است، افزود: ولی افشاگری مغایر با دستورات دین و قرآن کریم است زیرا خداوند متعال، ستار العیوب است و این البته به معنی نادیده گرفتن تخلفات نیست. هر فرد و نهادی حتما باید پاسخگوی رفتار خلافش باشد اما اگر نتوانیم یک مورد از افشاگری‌های اخیر را ثابت کنیم، در پیشگاه خداوند و خانواده‌های آنها مسئول هستیم و به نوعی، حق‌الناس است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: من با شفاف‌سازی موافق و با افشاگری ابزاری مخالف هستم و اعتقاد دارم اگر رتبه ایران از نظر فساد اداری در دنیا مطلوب نیست، به دلیل عدم وجود شفافیت در کشور است بنابراین نباید شفافیت و افشاگری ابزاری را با هم اشتباه گرفت.

هاشمی با اشاره به نگارش نوشته خود درباره افشاگری‌های اخیر فیش‌های حقوقی، خاطرنشان کرد: برداشت برخی افراد که نمی‌خواستند حقیقیت را ببینند این بود که من مخالف شفافیت‌ام در حالیکه ما همان فرزندان انقلاب هستیم که واقعا مطالبه‌گر هستیم و معترضیم چرا سرنوشت انقلاب به چنین وضعی دچار شده که تخلف‌ها و جرایم چند هزار میلیاردی از آن بیرون می‌آید.

هاشمی ضمن تاکید بر مخالفت خود با رفتار غیر اسلامی در افشاگری‌های اخیر ، اظهار داشت: در کشوری که قانون بر آن حاکم است و برای حل مشکلات قضایی می‌توان به قوه قضاییه آن مراجعه کرد چرا باید رفتاری را انجام دهیم که با دستورات دین، اخلاق، آیین و مرام بزرگان انقلاب اسلامی همخوانی ندارد؟ چراکه اگر حقی از فردی ضایع شود، به سختی می‌توان آن حق را جبران کرد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: دریافتی من از جمهوری اسلامی همین فیش‌های منتشر شده است و هیچ حاشیه و کارانه و مبلغ دیگری دریافت نمی‌کنم.

کد خبر : ۳۸۵۶۶۴