خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش:

نظام جامع شایستگی حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۶۰۱

مدیرکل دفترآموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از رشد نوآموزان مناطق دوزبانه از 37 هزار و 500 نفر در سال 92 به بیش از 106 هزار نفر در سال 94 خبر داد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در نشست وزیرآموزش و پرورش با مدیران حوزه معاونت آموزش ابتدایی که در ساختمان مرحوم علاقه مندان برگزار شد، به راهکار 1-5 و 3-5 سند تحول بنیادین، در خصوص جایگاه آموزش و پرورش پیش دبستانی اشاره و اظهار کرد: تا قبل از تشکیل دولت تدبیر و امید پیش دبستانی از رویکرد غیردولتی صرف و بی‌برنامگی برخوردار بوده است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که این دفتر به آسیب شناسی وضع موجود پیش دبستانی از حیث ملی، قانونی،آموزشی از ابتدای دولت جدیدپرداخته است، تصریح کرد: استقرار مدیریت یکپارجه پیش دبستانی ، توسعه کمی و کیفی این دوره با رویکرد آمایش سرزمین از مولفه های مهم در فرایندبرنامه ریزی فعالیت های دفتر بوده که  با قوت بیشتردرحال اجرا ست.

وی با بیان این که اجرایی کردن دوره پیش دبستانی نیازمند توجه ویژه به تمام مناطق برخودار، نیمه برخودار و مناطق محروم است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دولت یازدهم از ابتدای کار خود با ترسیم مدل مفهومی استقرار دوره وتبیین طیفی از 100 درصد دولتی تا 100درصد غیردولتی براساس میزان محرومیت اقدامات قابل توجهی ارائه کرده است .

فضلی به مصوبات معاونت حقوقی ریاست جمهوری وکمیسون تعلیم وتربیت مبنی براخذ مجوز سایردستگاه ها در خصوص فعالیت مهدهای کودک از وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد وافزود: دفترآموزش پیش دبستانی به منظور عملیاتی کردن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و اهداف کلان سند تحول بنیادین آیین نامه اجرایی این دوره را تدوین کرده وهم اکنون در دستورکار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته است .

وی به ظرفیت های کلاس های چند پایه و مقایسه تعداد نوآموزان در سال های 92 و 94 اشاره کرد وافزود: روند رو به رشد نوآموزان مناطق دوزبانه از 37 هزار و 500 نفر در سال 92 به بیش از 106 هزار نفر در سال 94 رسیده است.

فضلی تدوین نظام جامع شایستگی حرفه ای مربیان پیش دبستانی و مداخله بهنگام درآموزش و تربیت نوآموزان دارای نیازهای ویژه را از اولویت‌های دفتر آموزش پیش دبستانی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز