خبرگزاری کار ایران

مخالفان سوری: انفجارات استانبول نشانگر ضرورت راه حل سیاسی برای بحران در سوریه است

یکی از رهبران مخالفان سوری پس از انفجارات تروریستی در فرودگاه استانبول تنها راه حل مبارزه با وضعیت فعلی را پیگیری راهکار سیاسی دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، مایس کریدی، یکی از رهبران گروه مخالفان سوری حملات اخیر در فرودگاه استانبول را نشانگر ضرورت دستیابی به راه حلی سیاسی در بحران سوریه دانست. وی بر این باور است که از این طریق نیروهای سوری برای مبارزه موثر با تروریسم تحکیم خواهد شد.

کریدی افزود:"‌با این حملات در ترکیه ما شاهد این هستیم که مبارزه علیه تروریسم بسیار با اهمیت بوده و شکست نهایی داعش اجتناب ناپذیر است. اما آنچه بیش از همه قابل اهمیت است توسعه یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه خواهد بود چرا که به محض دستیابی به چنین راه حلی ما قادر خواهیم بود تا همه نیروهایی که به مبارزه با داعش تمایل دارند را زیر پرچم ارتش ملی سوریه گرد هم آوریم."

بینالی یلدریم، نخست وزیر ترکیه عنوان کرد که سه بمب گزار انتحاری در این حملات شرکت کرده‌اند. قراین مقدماتی حاکی از آن است که داعش مسئولیت این حملات تروریستی را به عهده گرفته است هر چند تحقیقاتی در این زمینه در حال انجام شدن است. وی این سخنان را در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه عنوان کرد.

به دنبال این انفجار ها، فرودگاه استانبول به طور کامل تخلیه شده و بسته شد. صدها پرواز ملقی شده است. یلدریم که در محل این حوادث حضور پیدا کرده است بعدها عنوان داشت که این فرودگاه پرواز‌های خود را از سر گرفته و به حالت طبیعی بازگشته است. هواپیمایی اصلی روسیه نیز پرواز های خود را لغو کرده است.     

 

کد خبر : ۳۸۵۵۸۷