خبرگزاری کار ایران

وزیر احمدی‌نژاد: چرا اعضای «سگ‌های زرد» در قطعه هنرمندان دفن شدند اما حبیب نه؟!

وزیر ارشاد دولت قبل که مجوز ورود حبیب به ایران در دوران وزارت وی صادر شده است؛ در مورد عدم دفن حبیب در قطعه هنرمندان و بازگشت این خواننده به ایران توضیحاتی داد.

سیدمحمد حسینی (وزیر ارشاد سابق در دولت محمود احمدی نژاد) در پاسخ به سوالی درخصوص درگذشت حبیب محبیان که در دولت دهم و وزارت وی به ایران آمده بود، گفته است: در آن زمان برای فعالیت ایشان درخواستی مطرح شد، ولی خیلی جدی نبود. با این حال ما بررسی کار حبیب را به دوستان هنری دفتر موسیقی واگذار کردیم تا براساس معیارهایی که هست همکاری‌های لازم انجام بشود. ولی اینکه در این مدت و در دوره جدید هم به ایشان مجوزی داده نشد باید از خود این دوستان سوال شود.

به گزارش فیلم نت نیوز؛ وی در پاسخ به این سوال که شما موافق بازگشت حبیب به ایران بودید؟ گفت: هر ایرانی که به ایران برگردد خوب است و باید از بازگشتش استقبال کرد، ولی می‌دانید که همیشه فضاسازی‌هایی می‌شود. مثلا در مورد یکی از فیلم هایی که قرار بود ساخته شود قبل از اینکه فیلم ساخته شود فراوان هیاهو و جنجال درست شد و قضاوتهای زودهنگام صورت گرفت و هجمه‌هایی عجیب ترتیب داده شد...

وزیر ارشاد سابق نظرش درباره چرایی عدم دفن حبیب در قطعه هنرمندان را چنین بیان کرد: اگر این ماجرا را با ماجرای کشته شدن اعضای گروه «سگ‌های زرد» مقایسه کنیم همه چیز دستگیرمان می‌شود. در آن دوران وقتی اعضای جوان این گروه در خارج از کشور کشته شدند با پیگری ماجرا، پیکر آنها را به ایران آوردند و در قطعه هنرمندان دفن شدند. اما حبیب در ایران درگذشت و شرایط دفن در قطعه هنرمندان برایش فراهم نشد؛ این مساله جای سوال دارد.

کد خبر : ۳۸۵۵۵۷