خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

انتقاد از عملکرد‌ها در بخش فرهنگ‌سازی برای اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۵۴۵

استاندار تهران با انتقاد از عملکرد‌ها در بخش فرهنگ‌سازی و اقدامات تبلیغی برای اقتصاد مقاومتی گفت: می‌توان از آغاز و پایان فیلم‌های سینمایی برای فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، جلسه اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار تهران و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با گزارشی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ادارات میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

براساس گزارش رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛ تاکنون ۱۷ دستگاه استانی طرح‌های اقتصاد مقاومتی خود را ارایه داده‌اند که براساس آن ۲۷ پروژه در استان نهایی شده است و از مردادماه طرح‌های عملیاتی آن‌ها کلید می‌خورد.

نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی

سید حسین هاشمی استاندار در این جلسه با انتقاد از عملکرد‌ها در بخش فرهنگ سازی و اقدامات تبلیغی برای اقتصاد مقاومتی گفت: می‌توان از آغاز و پایان فیلم‌های سینمایی برای فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: ارشاد استان تهران می‌تواند با هنرخود اقدامات خوبی در این بخش انجام دهد.

استاندار تهران در ادامه به طراحی نشانی برای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: با این نشان انگیزه خوبی میان دستگاه‌ها و بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

استفاده از بتن به جای آسفالت در پروژه‌های عمرانی

در این جلسه نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در ارایه گزارشی از اقدامات در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: کنارگذرجنوب تهران (چرم شهر)؛ جاده فیروز کوه قائمشهر؛ بهسازی محور هراز و راه آهن تهران- ساوه- سنندج مهم‌ترین طرح‌های ملی در استان تهران است.

براساس گزارش راه و شهرسازی: احداث و ارتقای بزرگراه‌ها، راه‌های روستا‌ها ۸۰ کیلومتر، راه‌های شهری ۱۰۰ کیلومتر، بهسازی آسفالت‌های جاده‌های شریانی مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است. تمام پروژه‌ها ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که بخشی در سطح ملی است که باید تامین شود.

در این نشست همچنین در مورد جایگزینی بتن به جای آسفالت در پروژه‌های عمرانی تاکید شد.

استاندار تهران ایجاد قطار شهر پردیس را ضروری دانست و اعلام کرد: حتما باید بخش خصوصی در این خصوص وارد شود. اما نکته‌ای که روی آن حرف دارم روکش آسفالت است که هزینه گزافی است در حالی که در دنیا آسفالت بازیافت می‌شود و ما فقط داریم روکش می‌زنیم. این طرح برای پیمانکار‌ها درآمد طلایی است که باید در تهران حل شود.

هاشمی از دستگاه‌ها خواست کارهای ویژه هر دستگاه آماده و گزارش دهند. همچنین میزان اشتغال در سال ۹۵ را به شورا ارائه دهند. وی همچنین بر همکاری اتاق بازرگانی و پرهیز از اقدامات فرعی برای توسعه اقتصاد استان تاکید کرد.

تدوین بسته حمایتی از کارگاه‌های تولید صنایع دستی

در این جلسه رجبعلی خسروآبادی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با اشاره به اقدامات این اداره در اقصاد مقاومتی گفت: ‌ طرح توسعه تولید صنایع دستی، فرش و گردشگری، تدوین بسته حمایتی از کارگاه‌های تولید صنایع دستی، ایجاد ظرفیت‌های جدید هتلینگ و تدوین بسته حمایت از گردشگری و اجرای آن را بعنوان طرح‌های اصلی اقتصاد مقاومتی در حال مطالعه و اجرا داریم.

خسروآبادی گفت: هنوز برش استانی هتلینگ از سوی کشور به ما داده نشده و این در تهران آغاز شده است.

برای توسعه هر طرح یک میلیارد تومان لازم است

وی با اشاره به اینکه ۱۵ کارگاه روستایی تعریف شده که در این فضا ۵ روستا را در دستور کار قرار دادیم گفت: در حوزه صنایع دستی بزرگ ۲۱ کارگاه را در حال مطالعه داریم و ارتقای ۱۴۸ کارگاه روستایی هم در دستور کار داریم.

خسروآبادی با اشاره به مطالعه و دسترسی به امکانات لازم، طراحی و نوآوری محصولات و فضای مورد نیاز گفت: برای توسعه هر طرح یک میلیارد تومان لازم است که بخشی را ملی و بخشی از طریق استان و بخش خصوصی باید تامین شود و لازم است در تامین اعتبارات بخش خصوصی با تکیه بر زیرساخت‌ها وارد شود.

وی با اشاره به صنایع روستایی افزود: قرار است همه افرادی که در روستا‌ها هستند مشغول به آموزش و کار شوند.

خسروآبادی در موردهتلینگ با اشاره به اینکه پنج مورد در دستور کار با ۷۰۰ تخت است گفت: در سال ۹۴ جهش خوبی در ظرفیت هتل‌های تهران داشتیم که موجب افزایش دو هزار تخت در هتل‌ها شد.

 بازاریابی و اشتغال دو محور مهم صنایع دستی و گردشگری

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: ایجاد موسسه بازاریابی و ایجاد اشتغال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مهم‌ترین بخش اداره میراث فرهنگی و گردشگری است که باید تقویت شود.

برنامه‌های اداره کل ارشاد در اقتصاد مقاومتی

ضرغامی مدیرکل ارشاد استان تهران در گزارش اقتصاد مقاومتی دستگاه خود اعلام کرد: بهره گیری از ظرفیت رویداد‌ها و آثار فرهنگی و رسانه‌ای برای افزایش جلب مشارکت و تقویت ترویج فرهنگ روحیه جهادی است از طرح‌های این اداره کل است که در قالب گفتمان سازی و فرهنگ سازی و شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.

همچنین درج شعارهای تبلیغاتی، انتخاب و معرفی بر‌ترین نشریات خبری شهرستانی در الگوی مصرف، حمایت از آثار مکتوب، حمایت از سینما، برگزاری نشست‌های تخصصی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حمایت از تولید آثار موسیقایی، برگزاری جشنواره کاریکاتور، حمایت از نمایش‌های خیابانی و ایجاد بانک ایده با هدف مبارزه با فساد هم مهم‌ترین طرح‌های ارشاد تهران در اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز