خبرگزاری کار ایران

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی:

سنت نذر شیر دوباره احیا شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۵۲۴

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به احیای نذر شیر تاکید کرد و گفت: بهتر است سنت نذر شیر که در زمان حاضر کم رنگ شده است با فرهنگسازی ، دوباره احیا شود.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، بهروز جنت افزود: مردم می توانند پس از اطمینان از تاریخ انقضا و تولید و نیز دارا بودن پروانه بهداشتی و آرم (نشان) سازمان غذا و دارو از شیر و فرآورده های لبنی در انواع مراسم از جمله شب های قدر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود شرکت های تولید کننده لبنیات با خلاقیت هایی که در بسته بندی های ویژه مراسم انجام می دهند مردم را به انجام این رویه های مناسب، بیش از پیش ترغیب کنند.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو یادآور شد: از هر روش معقول و تاثیر گذاری برای تشویق و ترغیب مردم برای بالا بردن سرانه مصرف شیر در کشور می توان بهره برد؛ بنابراین می توان از ظرفیت های مذهبی در جهت تبلیغ و اشاعه نکات مهم و مغفول مانده حوزه سلامت استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: نذر از جمله احکام عملی اسلام است که طی آن انسان کار خیری را برای رضای خداوند و بر اساس آداب و شرایطی خاصی بر خود واجب می کند و این نذر می تواند درباره شیر نیز صورت گیرد.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی ، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد:با فرهنگ سازی های خوبی که در چند سال اخیر صورت پذیرفته، نگرش جامعه نسبت به این حکم عملی، ارتقا یافته است و مردم با ابعاد مترقی دیگری از آن آشنا شده اند.

وی یاد آورشد: نذر شیر در سال های گذشته از مهم ترین نذرهای مردم بود که متاسفانه در پی کاهش سرانه مصرف شیر کشور به سمت نوشیدنی های دیگر تغییر کرد و کم رنگ شد.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: شیر، سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین های گروه B به ویژه ویتامین B2 است و روزانه حداقل باید یک لیوان شیر مصرف شود؛ این مقدار نه تنها بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند که بر عملکرد مغز و سلامت روانی نیز تاثیر بسزایی دارد.

جنت افزود: شیر علاوه بر استحکام استخوان ها از آلزایمر نیز جلوگیری می کند. محققان بر این باورند، افرادی که به میزان کافی شیر و فرآورده های لبنی مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که شیر نمی خورند از امتیاز بالاتری در تست‌(آزمون) های مربوط به عملکرد مغز و حافظه برخوردارند.

وی اضافه کرد: کودکانی که بطور مرتب شیر می خورند در بزرگسالی به ویژه دردوران سالمندی شرایط جسمی مطلوب تری خواهند داشت. مصرف مداوم شیر در دوران خردسالی می تواند منجربه حفظ تناسب اندام درسال های پیری وسالخوردگی شود.

جنت گفت:همچنین افراد بزرگسالی که درسنین کودکی خود بیشتر از شیر و فرآورده های لبنی دیگر مصرف کرده اند دردوران سالمندی می توانند سریع تر راه بروند وکمتر نیز با مشکلات و اختلالات تعادلی مواجه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز