خبرگزاری کار ایران

طی روزهای اخیر و بانزدیک شدن به عید فطر:

روند صادرات تخم مرغ به عراق تسریع شد

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم گذار کشور گفت: صادرات تخم مرغ با شروع فصل گرما کاهش یافته است؛ اما با توجه به نزدیک شدن عید فطر و افزایش مصرف تخم مرغ برای پخت شیرینی، در روزهای اخیر روزانه 200 تا 250 تن از این محصول صادر می شود.

فرزاد طلاکش-دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم گذار کشور-در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص صادرات تخم‌مرغ به عراق که در روزهای اخیر از سرگرفته شده است بیان داشت: صادرات به عراق متوقف نشده بود؛ بلکه ماه رمضان و گرما میزان مصرف این محصول را تحت تاثیر قرار داده است.

او افزود: هیچ ممنوعیتی برای صادرات نداشته‌ایم ؛ اما قیمت و ماه رمضان میزان تقاضا را کاهش داده است؛ در هفته های گذشته با این مساله مواجه بوده ایم، در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن به عید فطر،تقاضا برای خرید تخم مرغ برای پخت شیرینی افزایش یافته است که همین مساله موجب شده است در روزهای اخیر بین 200 تا 250 تن تخم مرغ بصورت روزانه به عراق و افغانستان صادر شود.

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم گذار کشور در پایان تاکید کرد: رونق دوباره صادرات تخم مرغ موجب ثبات قیمت در بازار داخلی شده است و میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری 2800 تومان است.

کد خبر : ۳۸۵۴۷۶