خبرگزاری کار ایران

ماجرای مذاکره ۱۲ روزه مصر و رژیم صهیونیستی در یک مستند

«ساعت ۶ به وقت واشنگتن» به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرحسین نوروزی با پخش در روز قدس، به مذاکرات کمپ دیوید و تاثیرات آن می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، مستند «ساعت ۶ به وقت واشنگتن» که سال ۹۴ تولید شده با تمرکز بر موضوع تاریخچه اسرائیل و آمریکا، با ارائه متن و آرشیوی جذاب تاریخچه تاسیس اسرائیل و گسترش آن و مقابله با اعراب را به تصویر می‌کشد.

سپتامبر ۱۹۷۸ بود که جیمی کار‌تر رئیس جمهور وقت آمریکا، دو طرف یک دعوای بزرگ را به یک مهمانی دعوت کرد. انور سادات رئیس جمهور مصر و مبارز سابق و مناخیم بگین نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو طرف این مهمانی بودند؛ بعد از ۳۰ سال نبرد بی‌نتیجه میان اعراب و اسرائیل، دو طرف ترجیح دادند گوشه‌ای بنشینند و حرف‌های مخفیانه بزنند.

آن‌ها در واشنگتن و در استراحت‌گاه اختصاصی رئیس جمهور آمریکا یعنی کمپ دیوید به گفتگو با هم نشستند هرچند این اولین باری نبود که ایالات متحده خود را در قبال رژیم صهیونیستی مسئول می‌دانست. انور سادات و مناخیم بگین ۱۲ روز به صورت غیررسمی و مخفیانه به مذاکره پرداختند؛ مفاد موجود در این مذاکره تا روز ۲۶ شهریور بر همگان پوشیده بود و تنها با امضای قرارداد کمپ دیوید، در کاخ سفید آشکار شد.

 «ساعت ۶ به وقت واشنگتن» به قضایای مربوط به این مذاکرات و حوادث پس از آن می‌پردازد و با استفاده از تصاویر تاریخی و نریشن، سعی در تبیین واقعیات این ماجرا دارد.

این مستند جمعه ۱۱ تیر در روز قدس، ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و شنبه ۱۲ تیر ساعت ۱۵ بازپخش می‌شود.

کد خبر : ۳۸۵۴۴۶