خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فروشگاههای زنجیره ای رفاه مطرح کرد:

افزایش رفاه مشتری هدف تاسیس فروشگاههای نسل جدید رفاه/ برنامه ریزی برای ارائه خدمات متفاوت

گلزاده از بهینه سازی فروشگاههای نسل جدید زنجیره‌ای رفاه و توجه به ایجاد فضای فیزیکی مطلوب‌تر برای خرید، امکان بازی کودکان، امکاناتی برای سالمندان و افزودن کالاهای سنتی مانند لبنیات، پروتئین، حبوبات باز، سبزیجات، ترشیجات، بخش غذایی تازه و حمل اقلام خریداری شده تا محل مورد نظر خریدار خبر داد.

فرشید گلزاده مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفت: فروشگاههای زنجیره‌ای رفاه، بنگاه اقتصادی خصوصی هستند که با تلاش بسیار در شبکه تامین کالا توانسته محصولات خود را که جزء مایحتاج ضروری و روزانه مردم محسوب می‌شوند، با قیمت مناسب به دست مشتریان خود برسانند.

وی افزود: صنعت خرده‌فروشی در ایران صنعتی بکر است و همچنان سیستم فروش سنتی دارد که باعث شده هزینه تمام شده افزایش یابد، در حالی که اگر عرضه محصولات از حالت فروش به اصطلاح بقالی‌ها و فروش سنتی خارج شود، قیمت تمام شده برای مصرف کننده نیز کاهش می‌یابد.

مدیرعامل فروشگاههای زنجیره‌ای رفاه تصریح کرد: در این صنعت هرچه از تعداد واسطه‌ها کاسته شود و مغازه‌های بقالی به هایپر مارکت‌ها و فروشگاههای نسل جدید ارتقاء یابند به بهبود این فروشگاه‌ها کمک می‌شود، زیرا سود سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از خرده فروشی کمتر از ۵ درصد است و کمتر از ۱۸ درصد سهم فروشگاه‌ها و پاساژ‌ها با روش‌های نوین است در حالی که همین آمار در صنعت و شبکه خرده‌فروشی دنیا و در برخی کشورهای آسیای جنوب شرق بالای ۸۰ درصد است.

گلزاده ادامه داد:  این صنعت در ایران یک شکاف بزرگ دارد که می‌توان با گسترش آن زمینه توسعه و اشتغال زایی ایجاد کرد.

وی با تاکید بر جذابیت بازار خرده فروشی گفت: این صنعت بسیار پر ریسک و پر هزینه‌ است و بسیاری از سرمایه گذاران با دیدن ظاهر و ظرفیت و بدون شناخت واقعی وارد این بازار می‌شوند، اما بعد از چند سال هم برای خودشان، هم برای مردم و هم برای صنعت خرده فروشی مشکل ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل فروشگاههای زنجیره‌ای رفاه اضافه کرد: برای ماندگار شدن نیاز به آگاهی از علم این صنعت است  زیرا در این حرفه وارد جنگ رقابتی خواهند شد و زمانی که علم آن را ندانند برای افزایش فروش مجبور به کاهش قیمت یا بعضا کاهش کیفیت کالا می‌شوند که در هر دوصورت نتیجه‌ای جز ورشکستگی و خروج از دور نخواهد بود.

گلزاده تصریح کرد: ما با تغییر در اصلاح ساختار و مدرنیته کردن فروشگاه‌های رفاه و تنظیم برنامه استراتژیک و تحول راهبردی، برنامه ۱۰ ساله، چشم‌انداز روشنی را برای سال ۱۴۰۴ ترسیم کرده‌ایم و هم اکنون نیز در حال بروز رسانی IT و متمرکز کردن سیستم مالی، اصلاح بیشتر ساختار مالی هستیم و تاکنون نیز مجموعه‌ای از پروژه‌های تحول و بهبود در کل شرکت پیاده نموده‌ایم.

وی اضافه کرد: معتقدم با توجه به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» ویترین اقتصاد مقاومتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خرده‌فروشی است زیرا ۹۵درصد محصولات ما تولید داخل و ۵درصد ان هم بسته به سلایق مشتری‌ها اجناس خارجی است.

مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه گفت: در چند ماه گذشته بیش از  ۱۰فروشگاه نسل جدید در چند شهر کشور افتتاح کردیم، و تا پایان سال نیز چندین فروشگاه نسل جدید را افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان تفاوت فروشگاه‌های نسل جدید با فروشگاه‌های قدیمی‌ گفت: این تفاوت‌ها شامل بهینه سازی فروشگاههای نسل جدید و ایجاد فضای فیزیکی مطلوب‌تر برای خرید و امکان بازی کودکان و امکاناتی برای سالمندان است و همچنین ازنظر تنوع کالایی سبد مصرف یک خانواده در فروشگاههای نسل جدید کالاهای سنتی مانند لبنیات، پروتئین و حبوبات باز و سبزیجات و ترشیجات و بخش غذایی تازه و حمل و نقل اقلام خریداری شده توجه کرده‌ایم.

او یادآور شد: قیمت‌ اجناس در ۲۲۰فروشگاه‌های نسل قدیم و جدید هزار عاملیت فروش در کل کشور یکسان است.

گلزاده اضافه کرد: در برنامه ده ساله تلاش داریم فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه را در دیگر کشور‌ها ایجاد کنیم، به نوعی که فروشگاههای زنجیره‌ای رفاه به فروشگاههای رتبه یک انگلیس تبدیل شوند. اکنون نیز مذاکراتی را با کشورهای همسایه شروع کرده‌ایم که اگر شرایط مکانی و زیرساخت‌های مناسب در آن کشور‌ها موجود باشد رفاه برای تاسیس فروشگاه‌ و صادرات محصولات خود آماده است.

مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه ضمن معرفی رفاه کارت گفت: زیرساخت رفاه کارت امکان بسیار خوبی است که در فروش سازمانی این امکان را فراهم کند تا سازمانی قصد دارد خدمات یا پرداختی را به پرسنل خود ارائه کند با استفاده از رفاه کارت هر مبلغی را که سازمان شارژ کند رفاه نیز ۵ درصد به آن مبلغ می‌افزاید و پرسنل شرکت مربوطه علاوه بر این مبلغ از تخفیفات رفاه نیز در تمام سال خصوصا مناسبت‌ها برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: دارندگان کارت رفاه می‌توانند از تمام فروشگاه‌های رفاه وعاملیت فروش شامل فروشگاه‌های موبایل، آژانس‌های هواپیمایی، رستوران، باشگاه‌های ورزشی و حتی دندانپزشکی به مفهوم واقعی خرید اعتباری داشته باشند و در سراسر کشور مایحتاج خود را تهیه کنند و دو ماه پس از خرید خود هزینه را بدون کارمزد بپردازند که این امر می‌تواند امکان خوبی برای جایگزینی عادت سابق قسطی خرید مردم در شرایط سخت اقتصادی باشد.

گلزاده تصریح کرد: رفاه سعی کرده به قدرت خرید جامعه توجه کند و به جای هزینه‌های سرسام آور برای تبلیغات گسترده مستقیماً وارد عمل شود و با کاهش قیمت محصولی با کیفیت به جذب بیشتر مشتری بپردازد و هزینه تبلیغات را به جیب مشتریان بازگرداند تا با اثبات صداقت مشتریان با علاقه‌ از خرید رفاه کنند.

مدیر عامل فروشگاههای زنجیره‌ای رفاه افزود: یکپارچگی شبکه فروش و کاهش هزینه‌های ستاد مرکزی و سیستم اداری و با حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم از تولید کنندگان محصول و بهینه شدن خدمات، دست شبکه فروش رفاه را برای اعمال تخفیفات گسترده در محصولات متعدد و نامحدود بازگذاشته است.

گلزاده با تاکید براینکه رفاه یک سازمان شفاف است که نظام نظارتی بر روی کیفیت و فرآیندهای داخلی و خارجی خود دارد، گفت: شفافیت به این نحو است که در نظارت داخلی یک حوزه بازرسی و کنترل کیفیت کالا اعم از تاریخ مصرف، شرایط تولید، شرایط نگهداری و حتی کیفیت تولید که با بازدید از کارخانه‌ها و بخش بسته‌بندی برای استاندارد بودن مواد و مصالح انجام می‌گیرد و در کنار این حوزه یک حوزه حسابرسی داخلی داریم که اسناد مالی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه را در کل کشور چک می‌کند.

گلزاده از برنامه ایجاد شبکه تولید محصول توسط رفاه خبر داد و گفت: در آینده‌ای نه چندان دور قصد داریم مستقیما به دنبال تولید محصول باشیم، زیرا تولید و ایجاد کارخانه برای یکسری از محصولات باعث می‌شود که رفاه نظارت بیشتری بر کیفیت تولید انجام شود و رفاه بتواند از محصولی که به نام رفاه است در سبد فروش خود استفاده کند که این امر باعث کاهش بیشترهزینه‌های قیمت تمام شده آن کالا می‌شود.

وی تصریح کرد: فروشگاه رفاه در بحث مسائل فرهنگی و با توجه به فعالیت مردم در شبکه‌های اجتماعی، چند کانال در در فضای مجازی تلگرام ایجاد کرده که در آن به آموزش آسان آشپزی، مجله پزشکی بهداشتی همچنین کانالی مختص تخفیفات سبد مصرفی پرداخته است.

گلزاده افزود: برای ارتقاء کیفیت رابطه با مشتری راه ارتباطی صدای مشتری به شماره ۶۶۴۹۳۲۰۰ و وب‌سایت رفاه را داریم و در برخی از فروشگاه‌ها نیز باشگاه مشتریان را راه انداخته‌ایم که هر زمان خریدار، خریدی از رفاه داشته باشد سابقه این خرید امتیازی برای آن‌ها ایجاد کند و با تجمیع امتیاز خریدار بتواند آن را به تخفیف یا سرویس‌های خدمات رفاهی یا جانبی تبدیل کنند.

وی در پایان گفت: رفاه آمادگی توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود را در کل کشور دارد و در همین رابطه آماده همکاری با سرمایه‌گذاران و مالکین برج‌های تجاری و فضاهای مناسب برای ایجاد فروشگاه‌های نسل جدید رفاه و ایجاد اشتغال را دارد.

 

کد خبر : ۳۸۵۰۲۵