خبرگزاری کار ایران

جنتی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم مطرح کرد:

تاکید رهبری بر حمایت بخش‌خصوصی از فعالیت‌های هنری/ برخورد با گالری‌های غیرمجاز

وزیر ارشاد عصر امروز با حضور در مصلای حضرت امام‌خمینی(ره) از بخش‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، علی جنتی در این بازدید ضمن گفت‌و‌گو با نمایندگان غرفه‌های مختلف در جریان روند فعالیت‌های قرآنی آنها قرار گرفت.

جنتی از بخش دانشگاهی، بخش بین‌المل، بخش کودک و نوجوان، بخش سازمان ها و نهادهای غیردولتی، بخش هنری و .... بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه توسعه فرهنگ‌قرآنی است. این نمایشگاه هر ساله در ماه‌مبارک رمضان برپا می‌شود و این یکی از برکات این ماه برای آشنایی بیشتر مردم با مفاهیم قرآنی است.

جنتی با بیان اینکه تکیه نمایشگاه‌قرآن امسال به سوی سهم قرآنی بوده،‌ متذکر شد: خوشبختانه از حوزه‌های علمیه قم، مراجع، موسسات علمی آموزشی، پژوهشی و سایر نهادها همگی در این نمایشگاه آثار خود را عرض کرده‌اند و استقبال خوبی از نمایشگاه شده است. مردم با حضور در نمایشگاه با مفاهیم قرآنی، ترجمه‌های جدید، تفاسیر و موضوعات قرآنی آشنا می‌شوند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه تمام بخش‌ها فعالیت خوبی داشته‌اند ولی فعالیت حوزه کودکان و نوجوانان بسیار بیشتر بوده، تاکید کرد: کودکان از طریق بازی و سرگرمی با مفاهیم قرآن آشنا می‌شوند. متاسفانه بخش بین‌الملل خیلی قوی عمل نکرده‌ایم و تعداد مشارکت کم است که باید بیشتر از این‌ها باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشـتر کارهایی که در حوزه‌های علمیه انجام شده آموزشی و تخصصی است، اضافه کرد: بخش حوزوی در راستای توسعه معارف اسلامی، قرآنی و دینی فعالیت‌های ارزشمندی داشته و آثار مطلوب دیجیتالی ارزشمندی را ارائه داده، مثلا در یک لوح فشرده تمام جزءهای قرآنی را آورده که همگان می‌توانند از آن بهره ببرند که کار ارزشمندی است. از دیگر کارهایی که در بخش حوزوی انجام شده تهیه فیش‌های پژوهشی و مطالعاتی است که همه می‌توانند از آنها بهره ببرند.

وی یادآور شد: به نظرم بخش حوزه بهتر و عمیق‌تر از سایر بخش‌ها عمل کرده است. ما طول سال معاونت قرآن و عترت ارشاد را داریم که برنامه‌هایی برای حمایت از مجامع قرآنی دارد. ما اکنون بیش از 2000 مجمع قرآنی فعال داریم که معاونت در طول سال در موضوعات مختلف از موسسات و تالیفات قرآنی و همچنین هنری حمایت می‌کند.

وزیر ارشاد درباره برخورد با گالری‌های غیرمجاز هم گفت: هر جا مشخص شود یک گالری مجوز ندارد از طریق نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کنیم.

جنتی در پایان درباره آنچه در رسانه‌ها از سخنان مقام معظم رهبری مطرح شده بود نیز گفت: بخش که در رسانه‌ها مطرح شده بود درست نیست. تاکید رهبری بر این بود که فعالیت‌های هنری از حالت دولتی خارج شود و بیشتر از این‌ها بخش‌خصوصی از فعالیت‌های هنری حمایت کند. تفسیر دقیق ایشان این بود که در فعالیت‌های هنری از دولت آبی گرم نمی‌شود و باید بیشتر  بخش‌خصوصی از فعالیت‌‌های هنری حمایت کند.

کد خبر : ۳۸۴۰۶۲