خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد زنجان در جمع خبرنگاران :

برگزاری جشن خودکفایی یک هزار مددجوی کمیته امداد استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۰۷۹

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۲۱ هزار و ۷۲ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان قرار دارد که ۷۰ درصد این جمعیت دارای سرپرست زن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهرام ولیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ماه رمضان برنامه‌های متعددی از سوی کمیته امداد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان، صنوف و اقشار مختلف در برنامه های کمیته امداد همکاری دارند، گفت: این مجموعه انقلابی و تحت حمایت رهبری است و برای ارائه خدمات مضاعف در شرایط خاص اقتصادی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در تحقق شعار سال تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 21 هزار و 72 خانواده معادل 36 هزار و 957 نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد، افزود: 70 درصد این جمعیت دارای سرپرست زن هستند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: 10 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد در شهرها بالای 20 هزار درحال دریافت خدمات درمانی هستند و مابقی در شهرهای زیر 20 هزار نفر خدمات درمانی دریافت می کنند.

ولیزاده با یادآوری اینکه سه هزار و 614 خانوار تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار دارند، ادامه داد: زمانی که به دوره بازنشستگی برسند، حق بیمه بازنشستگی را دریافت خواهند کرد و اولین دوره بازنشستگی از سال گذشته آغاز شده است.

وی تعداد ایتام زیر 18 سال تحت پوشش کمیته امداد استان را یک هزار و 632 نفر اعلام کرد و گفت: این ایتام در گروه های سنی مختلف سادات و عام و در مقاطع مختلف تحت پوشش خدمات امداد هستند و علاوه بر خدمات کمیته امداد از حمایت 10 هزار و 755 حامی برخوردارند.

ولیزاده به طرح اکرام ایتام و پیش بینی مشارکت حداکثری مردم در این طرح اشاره کرد و گفت: در این طرح که در ماه مبارک رمضان به اوج خود می رسد شاهد حضور مردم و خیرین برای همراهی کمیته امداد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سال گذشته یک هزار فقره کمک هزینه جهیزیه به فرزندان تحت پوشش از محل کمک های مردمی و منابع دولتی اعطا شد.

وی به مقوله اشتغالزایی و توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: سال گذشته استان زنجان در جذب تسهیلات اشتغال در بین استان های کشور رتبه اول کشوری را کسب کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بیش از 3 هزار و 300 فرصت شغلی با جذب تسهیلات بانکی در استان ایجاد شد، ادامه داد: بیش از 21 درصد اشتغال ایجاد شده در استان زنجان در مناطق محرومی روستایی انجام شده است که این طرح ها با اعتبار 30 میلیارد تومان اجرا شده است که 25 میلیارد تومان این اعتبار از محل تسهیلات بانکی و 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیته امداد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه بیش از 4 هزار و 280 نفر در رشته های مختلف مهارتی آموزش دیدند که امسال اشتغالزایی ایجاد می کنند، خاطرنشان کرد: 10 هزار طرح خودکفایی در استان زنجان تحت نظارت کارشنانان کمیته امداد اجرا می شود.

وی تعداد دانش آموزان تحت پوشش خدمات فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد را سه هزار و 731 دانش آموز عنوان کرد و گفت: در سال جاری 2 هزا رو 584 مسکن مددجویی به مددجویان تحویل یا بهسازی شد.

به گفته ولیزاده، مشارکت های مردمی سال گذشته 218 میلیارد ریال بوده است  که از محل زکات 58 میلیارد ریال جمع آوری شد که بخشی از آن در پروژه های عمرانی مناطق روستایی و بخشی در معیشت جامعه تحت پوشش هزینه شده است.

وی درآمد جشن نیکوکاری سال گذشته را 18 میلیارد و 200 میلیون و جشن نیکوکاری را 8 میلیارد و 600 میلیون و کمک های ماه رمضان را بالغ بر 22 میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: امسال جشن خودکفایی یک هزار خانواده و مسکن دار شدن 1500 خانوار را برگزار می کنیم.

به گفته وی، توجه به امور ایتام در قالب طرح های مختلف در دفاتر کمیته امداد، مساجد و پایگاه ها در هفته اطعام مورد تاکید است و نام نویسی ایتام در طرح محسنین، اطعام نیازمندان و افطاری دادن در قالب غذای گرم و جیره خشک که به براساس نیات خیرین و روزه داران د راختیار خانواده ها قرار می گیرد.

جمع آوری زکات فطریه در روز عید فطر و طرح آزادی زندانیان و همکاری با ستاد دیه و جمع آوری کمک در روز قدس از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان اعلام شد.

وی با بیان اینکه 17 مرکز نیکواری در استان آمادگی لازم را برای بهره مندی از فضای مساجد در کمک به نیازمندان را دارند، افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان و دانش آموزان مور تاکید است که کمیته امداد استان زنجان از سال 93 در این زمینه جزو استان های برتر بوده است.

اعزام نیازمندان در طرح شوق زیارت به حرم امام رضا از سوی خیرین و نیکوکاران، معرفی 62 نخبه از بین دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد، توجه به رفع سوء تغذیه در کودکان زیر 6 سال، ارتقاء شاخص های بهداشتی در مناطق محروم و ایجاد سرویس های بهداشتی از محل زکات در مناطق محروم از دیگر مواردی بود که مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به آن تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز