خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

نگرانی استاندار گیلان از آمار 50 هزار معتاد در گیلان

استاندار گیلان، به وجود 50 هزار معتاد شناسایی شده در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سهم گیلان نسبت به یک‌میلیون و 500 هزار معتاد در کشور قابل ملاحظه و نگران‌کننده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی ظهر امروز در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در گیلان با اشاره به رشد خوب مبارزه با مواد مخدر در مدت یک سال گذشته در استان گفت: سال گذشته اعتبارات کشور 20 میلیارد دلار بود و حجم مبادلات پولی قاچاقچیان بیشتر از کشورها است.

نجفی، خواستار برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلندمدت در زمینه مبارزه با مواد مخدر در گیلان شد و بیان کرد: 55 درصد از طلاق‌ها مربوط به مواد مخدر بوده و ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری در این زمینه داشته باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری «امنیت و سلامت» از طرف وزیر کشور در سال 95، خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند نهادینه کردن فراگیر نهادهای مردمی است.

وی، میزان حجم مبادلات پولی مواد مخدر در جهان را سالانه 500 تا 600 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: در جهانی زندگی می‌کنیم که 10 میلیون قاچاقچی حرفه‌ای و مافیایی در آن فعالیت می‌کنند.

نجفی به وجود 50 هزار معتاد شناسایی شده در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سهم گیلان نسبت به یک‌میلیون و 500 هزار معتاد در کشور قابل ملاحظه و نگران‌کننده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه امر مبارزه با مواد مخدر کار ساده‌ای نیست، تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند برنامه‌ریزی پیچیده در این زمینه است و مقام معظم رهبری از آن به عنوان جهاد یاد کردند.

وی، 70 درصد از زندانیان را مربوط به مواد مخدر عنوان کرد و گفت: موضوع مذکور نشان می‌دهد در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گیلان به موضوع مذکور گره خورده است.

نجفی با اشاره به اینکه دشمن جوانان و نوجوانان ما را هدف رفته است، تصریح کرد: دشمن گروه‌های سنی 14 و 15 سال را با استفاده از شبکه‌های مجازی و مواد مخدر نشانه رفته و باید با اقدام‌های ریشه‌ای و فرهنگی با آن مبارزه کنیم.

این مسؤول، خواستار نظارت مستقیم خانواده‌ها در رفتار فرزندان شد و تصریح کرد: معتقدیم جوان باید آزادانه فکر کرده و رفتار کند اما این امر زمانی است که دیگران بگذارند.

وی با بیان اینکه تعداد معتادان مذکور با احتساب خانواده‌های آنها 20 درصد از مردم گیلان را درگیر چالش بزرگ اعتیاد کرده است، اظهار کرد: تکلیف داریم در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان کمک کنیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: ورود مردم برای کمک به معضل اعتیاد نیازمند فعال کردن بخش‌های فرهنگی و دانشگاهی در استان است.

کد خبر : ۳۸۲۷۹۸