خبرگزاری کار ایران

در پیامی مطرح شد؛

تبریک روسای پارلمان فنلاند، ژاپن و چک به لاریجانی

رییس پارلمان فنلاند و ژاپن در پیام‌هایی انتخاب لاریجانی به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، ماریا لوهلا رئیس پارلمان فنلاند در پیامی انتخاب آقای علی لاریجانی به ریاست مجلس شورای اسلامی در دهمین دوره قانونگذاری را تبریک گفت.

وی با اشاره به سفرهای متقابل پارلمانی در سطح رئیس مجلس و کمیسیون‌های سیاست خارجی آن را نشانه‌ای از مناسبات خوب و فعال دو پارلمان ارزیابی کرده و از تشکیل گروه دوستی پارلمانی با ایران در پارلمان کشورش خبر داده است.

رئیس مجلس فنلاند همچنین در پایان پیام تبریک خود استمرار دوستی و همکاری موجود بین دو کشور و دو مجلس فنلاند و ایران را خواستار شده است.

همچنین تاداموری اوشیما رئیس مجلس نمایندگان ژاپن در پیامی به علی لاریجانی، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی برای سومین دوره پیاپی را تبریک گفت.

وی در پیام خود ابراز داشته که ژاپن با همکاری پارلمانی ایبران مصمم به بسط و توسعه هرچه بیشتر روابط حسنه و دوستی میان دو مجلس و دو کشور است.

به گزارش ایلنا، یان هاماچک رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک انتخاب آقای علی لاریجانی به ریاست دهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی را تبریک گفت.

وی این تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی را حاکی از علم به توانایی و مهارت‌های تخصصی و حرفه‌ای رئیس مجلس و در راستای خدمت به مردم ایران ارزیابی کرده است.

هاماچک در پیام خود همچنین از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به جمهوری چک دعوت کرده و انجام این سفر را در راستای از سرگیری همکاری‌های بین دو کشور توصیف کرده است.

کد خبر : ۳۸۲۷۸۰