خبرگزاری کار ایران

تمدید فراخوان پانزدهمین مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان خانه تئاتر

فراخوان مسابقه مطبوعاتی سال ۹۵ انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر بنا به درخواست فعالان رسانه‌ای حوزه تئاتر تمدید شد.

به گزارش ایلنا؛ فراخوان مسابقه مطبوعاتی سال ۹۵ انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر بنا به درخواست فعالان رسانه‌ای حوزه تئاتر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه نهم تیرماه ۱۳۹۵ تمدید شد.

علاقه‌مندان و فعالان عرصه مطبوعات، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در حوزه تئاتر می‌توانند آثار خود را در بخش‌های گزارش، گفت‌وگو، یادداشت، نقد، مقاله، ترجمه و عکس به نشانی پستی این انجمن تهران، صندوق پستی ۱۶۴- ۱۵۶۱۵ و یا به نشانی خانه تئاتر تهران، خیابان انقلاب، حدفاصل چهار راه فلسطین و چهارراه ولیعصر، خیابان برادران مظفر جنوبی (صبای جنوبی)، جنب کوچه ماه، ساختمان آفتاب، طبقه اول، خانه تئاتر، روابط عمومی، آقای محمد بهرامی (از ساعت ۹ تا ۱۸ به استثنای روزهای پنجشنبه و جمعه) ارسال کنند.

از متقاضیان شرکت در این مسابقه تقاضا می‌شود که حتما روی پاکت ارسالی خود عبارت «مربوط به مسابقه مطبوعاتی سال ۹۵ انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر» را همراه با مشخصات فردی و نشانی کامل محل سکونت، ایمیل و تلفن‌های ثابت و همراه ذکر کنند.

مقررات حاکم بر این مسابقه به شرح زیر است:

۱) مطالب ارسال‌شده از سوی فعالان رسانه‌ای که در خبرگزاری‌ها مشغول به کار هستند باید حتما به امضا و تایید سردبیر یا دبیرگروه ادب و هنر رسیده و سند آن نیز به مطالب ارسالی ضمیمه شود.

۲) مهلت ارسال آثار متقاضیان تا پایان نهم تیرماه ۱۳۹۵ است و دیگر تمدید نخواهد شد.

۳) آثار متقاضی شرکت در این مسابقه حتما باید در طول سال ۹۴ منتشر شده و دارای امضا باشند.

۴) آثاری که فاقد نام و یا دارای نام مستعار باشند، مورد قبول این انجمن نیست.

۵) حداکثر ارائه اثر متقاضیان شرکت در مسابقه، در هر بخش‌‌، تنها دو اثر و به انتخاب متقاضی خواهد بود؛ بدیهی است در صورت ارائه مطلب بیش از تعداد درخواستی، این حق برای دبیرخانه انجمن محفوظ است که به دلخواه دست به حذف مطالب ارسالی بزند.

۶) دبیرخانه این انجمن تنها اصل یا کپی با کیفیت مطلوب مطالب را در قطع  A۴یا A۳ خواهد پذیرفت بنابراین متقاضیان از ارسال نسخه کامل نشریات و صفحات اضافی جداً خودداری کنند.

۷) مطالب ارسالی متقاضیان به هیچ‌وجه بازپس داده نخواهد شد.

۸) انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر هیچ گونه مسئولیتی در قبال مالکیت حقوقی آثار ارسالی ندارد و مسئولیت آن بر عهده متقاضیان شرکت در مسابقه خواهد بود.

۹) عکاسان محترم آثار خود را به دلخواه (رنگی یا سیاه و سفید) و در قطع ۱۸× ۱۳ (چاپ‌شده) به دبیرخانه انجمن ارسال کرده و از پشت نویسی و ذکر نام خود در پشت عکس‌ها جدا خودداری کنند. عکاسان ‌توجه داشته باشند که عکس‌های ارسالی آنها باید بر اساس کابردهای رسانه‌ای بوده و حتما از اجراها و نمایش‌های روی صحنه رفته در طول سال ۹۴ باشد. بدیهی است ارسال آثار از طریق پست الکترونیک یا ارایه CD مورد قبول نیست و تعداد عکس‌های ارسالی نیز نباید از پنج قطعه تجاوز ‌کند.ضمناً عکس های ترمیم شده و یا فتوشاپی نیز مورد قبول نیست.

۱۰) وبلاگ‌نویسان و فعالان فضای مجازی حوزه تئاتر نیز می‌توانند آثار نوشتاری خود در حوزه تئاتر را که طی سال ۹۴ به زیور طبع رسیده، در هر یک از بخش‌های این مسابقه که مایلند، شرکت دهند. ارسال سندی که تاریخ انتشار مطلب وبلاگ‌نویسان را مشخص کند، الزامی است.

۱۱) متقاضیان با الصاق برگه تعیین گرایش، دبیرخانه انجمن را در تقسیم صحیح مطالب یاری کنند. به طور مثال اگر اثری متقاضی حضور در بخش نقد است روی برگه الصاقی کلمه «نقد» درج شود؛ بدیهی است در صورت عدم رعایت این بند، دبیرخانه انجمن مجاز به تفکیک آثار در گرایش های مختلف است و اعتراض وارد نیست.

۱۲) در بخش ترجمه آثاری مورد قبول است که در رسانه های مکتوب یا مجازی با نام صاحب اثر منتشر شده باشد.

۱۳) اصل مطالبی که در بخش ترجمه شرکت می‌کنند حتماً باید به پیوست مطلب اصلی که ترجمه از روی آن صورت گرفته، ارایه شود.

۱۴) اعلام نتایج قطعی این مسابقه، همزمان با مراسم سالانه انجمن خواهد بود.

۱۵) حضور حداقل ۶ اثر و یا شرکت کننده، کف مورد قبول آثار برای آغاز رقابت در هر بخش محسوب می شود. به طور مثال برای آغاز رقابت در بخش یادداشت، حضور ۶ اثر یا ۶ متقاضی رقابت را شکل می دهد.

۱۶) در بخش گفت و گو، گفت و گو های خبری مورد قبول نیست. در این مسابقه منظور از گفت و گو، شکل گیری فرآیند پرسش و پاسخ چالشی است.

۱۷) بخش مقاله شامل مطالبی است که جنبه علمی، پژوهشی، تحقیقی و تحلیلی در حوزه تئاتر داشته باشد.

۱۸) عملکرد فعالان رسانه در دو حوزه رسانه‌های دیداری و شنیداری(رادیو و تلویزیون) براساس بررسی عملکرد کمی و کیفی آنها در طول سال ۹۴ و به انتخاب هیات مدیره انجمن صورت خواهد پذیرفت.

۱۹) انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر امسال نیز همچون سال گذشته با نیت حمایت از فعالیت های پژوهشی درحوزه تئاتر، پژوهش و یا پژوهشگر ممتاز سال ۹۴ را از طریق رصد کمیته پژوهشی انجمن انتخاب و در مراسم سالانه انجمن مورد تقدیر قرار خواهد داد.

۲۰) علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاع بیشتر درخصوص این مسابقه می‌توانند با شماره تلفن‌ خانه تئاتر ۶۶۹۷۵۷۲۱ محمد بهرامی یا جواد اعرابی تماس بگیرند.

کد خبر : ۳۸۲۷۶۲