خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد:

کاهش هفت درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان از کاهش هفت درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد سیاوش پور صبح  امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه، با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه ، نقش دستگاه قضایی را در گسترش عدالت و تامین امنیت و آرامش بسیار مهم دانست و گفت: دستگاه قضائی دارای دو شأنیت قضائی حکمی و نظارتی می باشد.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به ویژگی های شهید بهشتی به عنوان رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: شهید بهشتی رئیس دیوان عالی کشور از شخصیت های صاحب نظر، تئوری پرداز و بنیانگذار بخش از دیدگاه های مترقی بود.

وی افزود: شهید بهشتی نه تنها قبل از انقلاب خدمات ارزنده ای به انقلاب داشت بلکه در مدت کوتاه زنده بودن شان بعد از انقلاب بسیاری از بخش های انقلاب توسط ایشان پایه گذاری شد .

سیاوش پور یکی از وظایف قوه قضائیه را رسیدگی به دعاوی بیان کرد و خاطرنشان کرد: قوه قضائیه موظف است بتواند قبل از جرم پیشگیری کند و در این راستا اصلاح مجرمان و نظارت بر حسن اجرای قوانین جزء بندهای اصل 156 است.

رئیس کل دادگستری گیلان به کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها نیز اشاره و اضافه کرد: در سال 94 میانگین رسیدگی به پرونده ها در دادگستری استان بین 35 تا 40 روز بوده است که این آمار در مقایسه با آمار سال 93نشان دهنده کاهش هفت درصدی در رسیدگی محاکم مان است.

این مقام مسؤول قضایی از رسیدگی به 174 هزار پرونده در دادسرای استان خبر داد وتصریح کرد: سال گذشته 437 هزار پرونده مختومه شد و یک‌هزار و 380 پرونده اضافه پرونده‌های وارده مورد رسیدگی قرار گرفت.

 وی میانگین رسیدگی به پرونده‌ها را بین 35 تا 40 روز عنوان کرد و افزود: زمان رسیدگی پرونده‌هایی که وارد دادگستری می‌شود بین این اعداد قرار دارد و پرونده‌های حقوقی در حدود 60 روز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، در این نشست حجت الاسلام سیداحمد میرمحمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان نیز به بیان توضیحاتی در خصوص عملکرد دستگاه قضا در سال جاری پرداخت.

کد خبر : ۳۸۲۷۴۲