خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

راه‌اندازی صندوق خطرپذیر پژوهش و فناوری "افلاک" در پارک علم وفناوری لرستان

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: صندوق خطر پذیر پژوهش و فناوری "افلاک" در پارک علم وفناوری لرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمودرضا شاکرمی در نشست خبری با خبرنگاران استان لرستان، افزود: برای احداث و راه‌اندازی این صندوق پارک علم و فن‌آوری لرستان با مشارکت 42 درصدی  و بخش خصوصی با مشارکت 58 درصدی سهام‌گذاری انجام داده‌اند.

وی افزود: در راه‌اندازی این پارک شرکت‌ها موفق و مشتاق به فعالیت در این صندوق vc برابر با اساسنامه در راستای کارای مبتنی بر فن‌آوری و حتی سایر حوزه‌های ارز آور و سودآور مبتنی بر تکنولوژی مشارکت دارند.

وی بیان کرد: محصولات شرکت‌های دانش بنیان استان همگی بین المللی و ملی نیستند و استانداردسازی و برندسازی آنها نیازمند گذشت زمان است.

شاه کرمی گفت: حمایت واعتماد از تولیدات داخلی مشکل اصلی شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: استفاده از محصولات داخلی دانش بنیان باید در سطح کشور به ویژه این استان نهادینه شود که در غیر این صورت ادامه فعالیت برخی از شرکت‌های دانش بنیان امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: میزان تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های دانش بنیان با توجه به رتبه و طرح این شرکت‌ها متفاوت است.

وی افزود: با راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری افلاک با تامین آورده مورد نیاز صندوق نوآوری تسهیلات خوبی را به استان خواهد داد.

شاه‌کرمی گفت: اکنون 27 فناور به صندوق کار آفرینی معرفی شده است که هشت نفر تاکنون موفق به کسب تسهیلات شدند.

وی افزود: پارک علم و فناوری استان نیز هشت میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد و تنفس دو ساله به شرکت‌های دارای طرح و ایده پرداخت کرده است از مجموع این شرکت‌ها 55 شرکت در پارک علم و فناوری استان فعال است و تعداد 9 واحد نیز به مرحله آرندی صنایع رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین سه مرکز رشد در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد و دورود فعالیت دارد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: اکنون 110 شرکت در پارک علم و فناوری در این استان فعال است که از این تعداد 14 شرکت به صورت دانش بنیان فعالیت دارد.

شاه کرمی گفت: 54 هسته فناور و هشت شرکت در مرکز رشد خرم آباد، چهار هسته فناور با 38 شرکت در مرکز رشد بروجرد و هشت شرکت و 9 هسته فناور نیز در مرکز رشد نورآباد فعال است.

وی افزود: از ابتدای تاسیس پارک علم و فناوری در این استان 14 شرکت دانش بنیان در این استان به ثبت رسیده است.

شا کرمی گفت: در حال حاضر 20 شرکت در سامانه به منظور دریافت رتبه دانش بنیان ثبت شده است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت : با همکاری دانشگاهی استان به منظور ارتباط با صنعت ساختمان مرکز رشد خرم اّباد در دانشگاه لرستان ،مرکز رشد دورود در دانشگاه آزاد این شهرستان و مراکز رشد دلفان و بروجرددر دانشگاه پیام نور این شهرستان ها فعالیت خواهد کرد .

وی اضافه کرد : این پارک از سال 90 در استان راه اندازی شده ودر زمینه های کشاورزی ،دامپروری ،صنایع غذایی و دارویی ،باستان شناسی ،گردشگری ،گیاهان دارویی،صنایع کانی و فلزی مجوز فعالیت دارد .

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: ساختمان کنونی پارک علم و فناوری لرستان متعلق به دانشگاه لرستان است که در حال حاضر ساختمان اصلی این پارک در جوار دانشگاه لرستان در حال احداث است.

شاکرمی افزود: علاوه بر ساختمان اداری در این پارک سایت پژوهشگاه نیز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در صورت تخصیص اعتبارلازم ساختمان اداری پارک در مهرماه بهره‌برداری خواهد شد..

وی بیان کرد: اکنون ساختمان اداری پارک علم و فناوری این استان 90 درصدو ساختمان پژوهشگاه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شاه کرمی گفت: مشکل سند ساختمان پارک علم و فناوری استان با پیگیری مسئولان و استان تعامل دانشگاه لرستان برطرف شده است.

وی افزود: با انتقال مجانی این زمین به پارک علم و فناوری در هیات امنا موافقت شده است.

وی اظهار کرد : در حال حاضر انتقال سند در مراحل ثبتی در حال انجام شود.

کد خبر : ۳۸۲۷۳۴