خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایلنا:

عدم شفافیت باعث خروج سرمایه‌ها از بورس می‌شود

حسینی عبداللهی گفت: تا زمانی که آثار تحریم ها عملا برطرف نشود و روابط کشور با اروپا و آمریکا گسترش نیابد نمی‌توان چندان به گشایش در بازار سرمایه امیدوار بود.

محمد حسینی عبداللهی مدیرعامل آبتین استاک در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص نوسانات اخیر بورس گفت: عدم تحقق وعده‌های دولت تاثیر خود را بر بازار گذاشته است ضمن اینکه تنش‌های سیاسی داخلی و ابهامات پیش روی مجلس دهم و این که چه روشی را برای تعامل با بازار سرمایه و سایر دستگاه‌ها در پیش خواهد گرفت، وضعیت کنونی بازار را رقم زده است.

وی افزود: البته در صورتی که تعاملات مثبت شود و برنامه‌های برجام هم نهایی شوند مسلما اثرات مثبت خود را بر بورس خواهد داشت.

حسینی عبداللهی عدم شفافیت را یکی دیگر ازعوامل خروج سرمایه‌ها از بورس عنوان کرد و گفت: تا زمانی که آثار تحریم‌ها عملا برطرف نشود و روابط کشور با اروپا و آمریکا گسترش نیابد نمی‌توان چندان به گشایش در بازار سرمایه امیدوار بود.

وی با اشاره به رشد قیمت‌ها در اواخر سال گذشته و ایجاد شوک در بازارتصریح کرد: در حال حاضر بازار همچنان در فضای تورمی است اما به نظر می‌رسد افق بانکی‌ها امسال روشن باشد و در صورتی که بازار مسکن نیز از رکود خارج شود اوضاع سیمانی ها و فولادی ها هم بهتر می‌شود.

کد خبر : ۳۸۲۲۵۸