خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت خبر داد:

پیش‌بینی می‌شود بیش از 450 تن کلزای در پلدشت تولید و خریداری شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت گفت: پیش بینی می شود بیش از 450 تن کلزای در این شهرستان تولید و خریداری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از پلدشت، قاسم تاروردیزاده اظهار داشت: از 326 هکتار کلزای کشت شده در سطح استان آذربایجان غربی 180 هکتار که بیش از 55 درصد آن را شامل می شود در شهرستان پلدشت کشت شده که برداشت این محصول از امروز آغاز شد.

تاروردیزاده گفت: تعاونی روستایی به عنوان مباشر خرید انتخاب شده است و قیمت خرید تضمینی هر کیلو دانه روغنی کلزا 25 هزارو 300 ریال تعیین شده و پیش بینی می شود بیش از 450 تن از این محصول در این شهرستان تولید و خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت در ادامه با اشاره به اینک خرید گندم و جو در این شهرستان آغاز شده، ابراز داشت: قیمت خرید گندم به ازای هر کیلو 12 هزار و 700 ریال و قیمت تضمینی جو به ازای هرکیلو 10 هزار و 28 ریال تعیین شده است.

وی تصریح کرد: گندم و جو خریداری شده از کشاورزان از طریق بورس مورد معامله و بفروش خواهد رسید و اگر قیمت فروش کمتر از قیمت تضمینی خرید باشد ماالتفاوت قیمت از طریق دولت به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

تاروردیزاده جمع کل سطح زیر کشت محصولات پائیزه شامل گندم و جو آبی و دیمی و کلزا را 12 هزارو745 هکتار و محصولات بهاره شامل آفتابگردان ، کنجد،هندوانه و ... را 5 هزارو 280 هکتار عنوان کرد و گفت: 10 هزار و 700 هکتار از اراضی محصولات پائیزه زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت در پایان با اذعان به اینکه این شهرستان طی چهار سال متوالی رتبه ممتاز از بابت بیمه محصولات کشاورزی در سطح استان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در سال گذشته 11 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به کشاورزان پرداخت شده است.

کد خبر : ۳۸۲۱۴۳