خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودسر خبر داد:

فعالیت 18 مرکز درمانی معتادان و 4 کمپ ترک اعتیاد در رودسر

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۰۵۸

فرماندار رودسر گفت: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در شهرستان فعال است و با تشکیل جلسات ماهانه سعی می‌کند با این پدیده شوم به مبارزه پرداخته و از تاثیر منفی این پدیده در خانواده‌ها بکاهد.

به گزارش ایلنا از رودسر، امیرجانبازی با اشاره به فرا رسیدن سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: نهاد خانواده به عنوان کوچکترین واحد جامعه بعد از فرد نقش بسیار مهم و اساسی را در جهت پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی و اعتیاد دارد و داشتن نیروی انسانی سالم و پویا مستلزم تحکیم نظام خانواده در جامعه است.

جانبازی بیان داشت: تمام همت و تلاش همه مسئولان در شهرستان بر این است که این پدیده شوم کنترل شود و این بهترین راه پیشگیری از آسیب هایی است که می‌تواند جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

جانبازی خاطرنشان کرد: در راه مبارزه با پدیده شوم موادمخدر در سطح کشور 14 شهید والامقام از شهرستان رودسر تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی اذعان داشت: ما راهبردی متوازن در امر مبارزه همه جانبه با موادمخدر، روانگردان ها و پیش سازها را با رویکردی اجتماعی مشتمل بر کاهش عرضه و کاهش تقاضای موادمخدر و روان گردان ها، و با اهمیت دانستن سلامت و امنیت مردم به عنوان هدف غایی و نهایی مدنظر داریم.

فرماندار رودسر اظهار کرد:شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در شهرستان فعال است و با تشکیل جلسات ماهانه سعی می کند با این پدیده شوم به مبارزه پرداخته و از تاثیر منفی این پدیده در خانواده ها بکاهد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با هماهنگی دستگاه های مرتبط 847 کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع تریاک، حشیش، مواد مخدر روانگردان مانند شیشه و دیگر انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد، افزود: در این راستا هزار و 235 معتاد و 20 قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان دستگیر شدند.

جانبازی تصریح کرد:در شهرستان 18 مرکز درمانی خصوصی سرپایی و یک مرکز درمانی دولتی جهت مداوای سرپایی معتادان فعالیت داشته که حدود 2800 نفر را تحت پوشش دارند و همچنین 4 کمپ ترک اعتیاد نیزدر شهرستان فعال هستند.

فرماندار رودسر گفت:باید تمام تلاش‌مان را بکار بگیریم تا با این خطر جدی یعنی اعتیاد به موادمخدر مبارزه و از رواج آن در جامعه جلوگیری‌کنیم و این امر باعزم جدی و تلاشی جهادی امکان پذیر است و همانطوریکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود اشاره داشتند که امروز اگر مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران با موادمخدر به سختی مبارزه میکنند این یک جهاد بزرگ و حرکت بسیار عمیق در راه پیشرفت ملت ایران است.

وی ادامه داد:با برگزاری همایش ها و گردهمایی ها که توسط سازمانهای مردم نهاد داشتیم خانواده‌ها و به ‌ویژه جوانان را با مضرات و خطرات ناشی از استعمال مواد مخدر آشنا کرده و در تلاش هستیم تا بتوانیم این گونه همایش ها را در شهرستان بیش از گذشته داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز