خبرگزاری کار ایران

معاون ستاد دیه خبر داد؛

آزادی بیش از ۲۰۰۰ زندانی غیرعمد در سه ماهه سال ۹۵

معاون مالی و اداری ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای سال با همت خیرین ۲ هزارو ۱۴۳ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد با تفکیک جنسیتی ۲ هزار و ۷۳ محکوم مرد و ۷۰ زندانی زن از بند حبس رهایی یافته‎اند.

به گزارش ایلنا، علی مهربان در جشن آزادی محبوسان نیازمند جرایم غیرعمد مرکز استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: میزان بدهی این دو هزار زندانی مبلغی معادل یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود که با تلاش کمیته صلح و سازش این نهاد حمایتی تا میزان ۷۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار با گذشت شاکیان و طلبکاران کسر و مابقی نیز به همت نیکوکاران استانی تامین شد.

وی در تشریح عمکرد ستاد دیه در سال گذشته گفت: از محل کمک‌های صد درصد مردمی ۸ هزار و ۵۶۵ زندانی واجد شرایط که قریب به ۲۸۰ نفر آن‌ها را نیز بانوان تشکیل می‌دادند در سال ۹۴ از بند زندان رهایی یافتند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۸۶۶ نفر از این زندانیان به علت ناتوانی در پرداخت دیه، چهار هزار و ۵۲۶ نفر به علت مشکلات مالی، یک هزار و ۷۷۵ نفر به علت مهریه‌های نامعقول و ۳۹۸ نفر هم به دلیل ناتوانی در تامین نفقه در زندان‌ها به سر می‌بردند که با دستان پر مهر نیکوکاران و البته تلاش جمع زیادی از خانواده‌های این محبوسان در اعطای آورده اعتبار لازم برای آزادی این افراد تامین شد.

معاون مالی و اداری ستاد دیه کشور آبرومندی افراد را از بارز‌ترین مولفه‌های دستگیری در این مجموعه مردمی معرفی کرد و یادآور شد: ستاد دیه از سال ۶۹ تا به امروز با همت مردم نوع‌دوست ایران اسلامی زمینه آزادی بیش از ۹۶ هزار زندانی جرایم غیرعمد را از زندان‌های کشور فراهم کرده است که ۴۵ هزار نفر این مددجویان نیازمند با بدهی دیه و ۵۱ هزار نفر آن‌ها را نیز بدهکاران مالی شامل می‌شدند.

مهربان در راستای برنامه‌های ویژه ستاد دیه در ماه رمضان گفت: در این ماه پربرکت طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده ما تا روز عید فطر میزبان برگزاری ۲۴۶ جشن گلریزان در نقاط مختلف کشور خواهیم بود که از این تعداد جالب است ۱۹ جشن در استان پهناور سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود که از لحاظ عددی رتبه خوبی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

کد خبر : ۳۸۲۰۵۰