خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه سه رشت خبر داد:

استفاده اتوبوس‌های مستهلک جهت عرضه کتاب و محصولات فرهنگی در پارک‌ها

شهردار منطقه سه رشت گفت: با توجه به اینکه دو پارک بزرگ ملت و کشاورز در محدوده منطقه سه وجود دارد، در نظر داریم از اتوبوس‌های مستهلک در شهرداری استفاده کرده و به بازسازی و ایجاد جانمایی جذاب در این اتوبوس‌ها پرداخته و در این دو پارک به جهت عرضه کتاب و محصولات فرهنگی جانمایی و مورد استفاده قرار دهیم.

به گزارش ایلنا از رشت، سمیه رستگار صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: شهرداری تدابیری در خصوص پرداخت نیم درصدی به کتابخانه‌های عمومی اندیشیده که از طریق امور مالی در حال اقدام و کارسازی است و بزودی اقدام خواهد شد.

شهردار منطقه سه تصریح کرد: برای اولین بار شهرداری منطقه سه در استان گیلان همت به ساخت المان فرهنگ مکتوب مشتمل بر سه جلد کتاب با عناوین کتابهای دافعه و جاذبه ،فرهنگ لغت استاد معین و کتاب علل و گرایش به مادی گرایی در مجاورت کتابخانه امام رضا (ع) واقع در محدوده منطقه ۳ کرده است که بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

رستگار همچنین از اجرای پروژه فضای مکث با مساحت هزار متر مربع با عنوان  ایستگاه اندیشه نام برد و افزود: این ایستگاه در فضایی بسیار شاد و فرهنگی متفاوت با سایر فضاهای مکث در شهر رشت طراحی شده  و به زودی به ساخت و بهره برداری خواهد رسید.

رستگار خاطرنشان کرد:این ایستگاه در بلوار شهید احمد زاده جانمایی شده است و در مجاورت آن غرفه‌هایی به جهت عرضه محصولات فرهنگی و کتاب در نظر گرفته شده است.

رستگار اظهار کرد:برای اولین بار در کشور در شهرداری منطقه سه در جشنی بسیار شاد و مفرح با عنوان  شهردار برای کودکان قصه می خواند با قصه خوانی برای کودکان تلاش در ایجاد فرهنگ ترویج کتاب خوانی را کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری رشت و منطقه سه از هیچ کوششی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی فروگذار نبوده است.

کد خبر : ۳۸۲۰۲۸