خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت خودپردازهای بانک و خطوط تلفن ثابت پس از انفجار شهران:

زمان اتصال 50 هزار خط ثابت مشخص نیست/ همراه اول به حالت عادی بازگشت

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: به دلیل انفجار گاز خطوط انتقال فیبر نوری مرکز شهید کاظمی مخابرات دچار قطعی شده است به محض اینکه بستر لازم برای وروداز طرف شهرداری در اختیارمان قرار گیرد نسبت به رفع مشکلات اقدام خواهیم کرد.

دکتر زارعیان-سخنگوی شرکت مخابرات ایران- در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با آخرین وضعیت ارتباطی منطقه شهران بیان داشت: در بحث تلفن ثابت،این منطقه به سه بخش تقسیم می شود که شمال مرکز شهید کاظمیان با 4 هزار خط تلفن ثابت به حالت عادی برگشته است و تمامی این خطوط وصل شده است؛بخش دیگر نیز شرق مرکز کاظمیان است که حدود 4 تا 4هزار و 500 مشترک دارد که خطوط این مشترکین تا پایان روز وصل خواهد شد.

او افزود:بخش اصلی نیز حدود 50 هزار خط تلفن داردکه این محدوده بر اثر انفجار تخریب شده است،دوستان شهرداری در حال کار هستند که بستر را آماده کنند اگر این بستر تحویل داده شود کانال سازی را آغاز کرده و به تدریج تلفن ها دایر خواهد شد؛اما زمان دقیق این کار مشخص نیست.

زارعیان که در محل حادثه شهران حضور دارد تاکید کرد که با توجه به حجم بالای خسارت و تعداد بالای خطوط تلفن ثابتی که قطع شده‌اند نیاز به مدتی زمان برای اصلاح زیرساخت‌ها وجود دارد؛ اما  دسترسی به تلفن همراه در این منطقه به حالت عادی درآمده و مشترکان در دریافت خدمات تماس و دیتا مشکلی ندارند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران  در ارتباط با وضعیت دستگاه‌های ATM بانکی گفت: دسترسی ATM بانکی همچنان قطع است؛ چون بستر فیبر نوری در این منطقه قطع شده است وتمامی شبکه هایی که از بستر فیبر نوری استفاده می کنند نیز قطع است به همین خاطر تا اطلاع ثانوی زمان اتصال آن مشخص نیست.

کد خبر : ۳۸۱۹۴۱