خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد:

اجرای سه طرح علمی تحقیقاتی بزرگ ۳ میلیون یورویی با اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۹۲۶

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 141طرح تحقیقاتی مشترک با مراکز علمی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان، فرانسه، اتریش و ترکیه انجام شده ومقدمات اجرای سه طرح علمی تحقیقاتی بزرگ 3 میلیون یورویی نیز با اتحادیه اروپا فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، محمد فرهادی درجمع خبرنگاران در دانشگاه کاشان، توسعه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بیش از چهار هزار شرکت دانش بنیان تاکنون متقاضی دریافت مجوز تاسیس بوده اند که 2 هزار و 200 مورد از این شرکت ها در پارک های علم و فناوری فعال شده اند.

وی با بیان اینکه تاسیس شرکت های دانش بنیان درون شهرها مانعی ندارد و طبق مصوبات دولت می توانند در محدوده شهرها فعالیت کنند،گفت: بر اساس ضوابط و مقررات، پارک های علم وفناوری از امکانات و زیر ساخت های موجود در پارک ها  برخوردارند و از تسهیلات وام های کم بهره صندوق های پژوهش و فناوری می توانند استفاده کنند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: 16 صندوق پژوهش و فناوری در کشور وجود دارد که درون پارک های علم و فناوری  مستقر هستند و از معافیت های مالیاتی برخوردارند.

فرهادی در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین اقدامات وزارت علوم را توجه به پژوهش و فناوری بیان کرد و گفت:  حدود یک و یک دهم درصد از تولید ناخالص ملی در سال جاری برای حوزه پژوهش و فناوری در نظرگرفته شده که این رقم حدود 2 برابر سال گذشته است. 

وی همچنین از ایجاد پارک علم وفناوری دردانشگاه کاشان خبر داد و گفت: با توجه به استعدادها و قابلیت های شهرستان کاشان در زمینه صنایع اسانس، فرش و گلاب ، ایجاد پارک علم و فناوری در این دانشگاه در دستور کار وزارت علوم قرار می گیرد.

وزیرعلوم طرح آمایش آموزش عالی را ازاساسی ترین برنامه های وزارت علوم عنوان کرد و گفت: در این طرح بازنگری 600 رشته تحصیلی که کاربردی است در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سیاست های کلان علم و فناوری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، تبدیل علم به ثروت با حفظ ارزش های اسلامی مد نظر است و معنای آن این است که باید آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری را در راستای تبدیل علم به ثروت در جهت رفع نیازهای کشورداشته باشیم

فرهادی ارتباط بین آموزش و عمل ، دانشگاه با صنعت و حضور استادان در محیط های صنعتی،فراهم کردن فرصت های مطالعاتی در صنعت، گذراندن دوره های پسا دکترای داخلی صنعتی و توسعه دیپلماسی علمی و بین المللی را از دیگربرنامه های وزارت علوم در طرح آمایش عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز